見出し画像

TOEIC Speaking【応用問題】の練習問題 No.7 料理の習慣について

スピーキングのQuestions5-7は身近な話題についてのインタビューに答えるといった形式の問題です。

同じトピックに関する3つの短い設問に即座に答えてください。
解答時間は1、2問目は15秒、3問目は30秒です。


【練習問題】
Problem: Imagine that a Canadian marketing firm is conducting research in your country about food and cooking habits.

Q1. How often do you cook meals at home?
Q2. What types of food do you usually cook at home?
Q3. Can you describe your favorite home-cooked meal?

問題:カナダのマーケティング会社が、あなたの国で食べ物や 料理の習慣について調査しているとします。

Q1. ご家庭で食事を作る頻度はどのくらいですか?
Q2. 普段、家ではどのような料理を作っていますか?
Q3. あなたの好きな家庭料理について教えてください。


【模範解答】
Q1.
I usually cook at home about 5-6 times a week. I prefer cooking my own meals as it allows me to control the ingredients and flavors.

Q2
I enjoy cooking a variety of food at home, including healthy stir-fries, pasta dishes, and homemade soups. I also like to try out new recipes from different cuisines.

Q3
My favorite home-cooked meal is a savory and spicy chicken stir-fry. I start by marinating the chicken in a mixture of soy sauce, ginger, garlic, and chili flakes. Then I stir-fry it with lots of colorful vegetables like bell peppers, carrots, and onions. I serve it over a bed of fluffy rice, and it's always a hit with my family and friends.

Q1
私は普段、週に5〜6回程度、自宅で料理をします。食材や味をコントロールできるので、自分で料理をする方が好きです。

Q2
ヘルシーな炒め物やパスタ、自家製スープなど、家でいろいろな料理をするのが楽しいです。また、いろいろな料理の新しいレシピに挑戦するのも好きです。

Q3
私のお気に入りの家庭料理は、香ばしくてスパイシーな鶏肉炒めです。まず、醤油、生姜、ニンニク、チリフレークを混ぜたものに鶏肉を漬け込みます。そして、パプリカやニンジン、タマネギなど色とりどりの野菜と一緒に炒めるのです。ふわふわのご飯にのせて食べるのですが、いつも家族や友人に好評です。


いかがでしたか?
皆さんも、答えを作ってみてくださいね!

「英作文したけど、そもそもこれが合ってるか分からない!!」

という方は

こちらの方が記事で紹介しているアプリがおすすめですよ✨

今回の記事が、役に立った方はいいねとフォローしてもらえるとモチベーションがガッツン上がります😍

もっと問題を解きたい方はこちらにたくさんありますよ。
ぜひ挑戦してくださいね!

この記事が参加している募集

#英語がすき

20,813件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?