最近の記事
「コンテンツでないモノをつくることができようか」"Is it possible to create something that is not content?"
「芸術でないような作品をつくることができようか」 “How can I make a work that is not art?" 1913年以降、網膜的絵画=「目の快楽のために描かれている」通常の意味での美術、絵画制作を止めたマルセル・デュシャンがその後向かったのはレディメイドだった。 After 1913, Marcel Duchamp stopped making "retinal paintings" in the usual sense of visual art
これは、茶室の外で繰り広げられる、承認欲求と自己保存をめぐる合戦を超えていく一つの導きに違いない。This must be one of the things that lead me beyond the battle for approval and self-preservation that persist outside the tearoom.
茶室の床の間に掛けられた書にうすく西日が射している。 The calligraphy hanging in the Tokonoma, alcove of the tea room is exposed to the afternoon sun. 主はまだ帰ってこない。 The host has not yet returned. 書は日に灼かれ、絶えず経年変化の途上にある。 The calligraphy is tanned in the process of cons
私は作家ではなく、悪筆であっても書家になる方がいいだろうか。それとも腕時計職人に? Would I rather be a calligrapher instead of an author, even with a bad hand or a watchmaker?
私はこの現実がすきだから、 Because I like this reality, 現実に存在するものをつくりたいと思う。 I want to create something that exists in reality. 私が今書いているこの文章や、週に一度発表している動画作品もまた、確かに存在しているが、 This text I'm writing now, and the videos I publish once a week, also exist, コン
マガジン
記事
新しい「ことばのアート」のためのモノグラフ A monograph for a new "Art of language"(as yet untitled).
今日から新しい「ことばのアート」の研究書(タイトルは未定)を作成していきます。 「Colorless green ideas dream」というYouTube上のプロジェクトをより深め、ひいては新しい文学=新しい「ことばのアート」を発明するために、 Starting today, I create a monograph for a new "Art of language"(as yet untitled) to deepen the project "Colorless