見出し画像

Taylor Swift "Blank Space" 歌詞和訳



概要

Taylor Swift (テイラー・スウィフト) が2014年にリリースした5thアルバム『1989』。デビューからの6枚分のアルバムの原盤権を失ったテイラーが、自身の楽曲を取り戻すために始まったアルバム6枚分の再録プロジェクトの第4弾として、『1989 (Taylor's Version)』が2023年10月27日にリリースされました。名盤『1989』に収録されている、最もお気に入りの楽曲「Blank Space」の歌詞を日本語に和訳してみました。


歌詞

Nice to meet you, where you been?
はじめまして、どこに居たの?

I could show you incredible things
信じられないものを見せてあげられる

Magic, madness, heaven, sin
魔法、狂気、天国、罪悪

Saw you there and I thought
あなたを見て私は思った

Oh, my God, look at that face
信じられない、あの顔を見て

You look like my next mistake
あなたが私の次の過ちみたい

Love's a game, wanna play?
恋愛はゲーム、遊んでみたい?


New money, suit and tie
稼いだお金、スーツにネクタイ

I can read you like a magazine
雑誌みたいにあなたを読み解ける

Ain't it funny? Rumors fly
面白いでしょう? 噂は羽ばたいて

And I know you heard about me
あなたの耳に届いたことを知っている

So hey, let's be friends
そうだったら、友達になりましょう

I'm dying to see how this one ends
どう終わるのか見てみたくて堪らない

Grab your passport and my hand
あなたのパスポートと私の手を掴んで

I could make the bad guys good for a weekend
私は週末で悪い男も良い子に変えられる


So it's gonna be forever
この恋は永遠に続くのか

Or it's gonna go down in flames
もしくは朽ち果てるのか

You can tell me when it's over
終わりが来たら私に教えて

If the high was worth the pain
苦しみに値する価値があったのか

Got a long list of ex-lovers
長い元彼リストがある

They'll tell you I'm insane
私が狂っているって彼らは伝えるでしょう

'Cause you know I love the players
だって私はプレイヤーが好きで

And you love the game
あなたはゲームが好きでしょう


'Cause we're young, and we're reckless
私たち若くて向こう見ずだから

We'll take this way too far
私たち行き過ぎていってしまう

It'll leave you breathless
息を切らして窒息するか

Or with a nasty scar
致命傷を負うことになる

Got a long list of ex-lovers
長い元彼リストがある

They'll tell you I'm insane
私が狂っているって彼らは伝えるでしょう

But I've got a blank space, baby
でもリストには "Blank Space" がある

And I'll write your name
あなたの名前をその空欄に書いてあげる


Cherry lips, crystal skies
サクランボの唇、クリスタルの空

I could show you incredible things
信じられないものを見せてあげられる

Stolen kisses, pretty lies
盗まれた唇、かわいい嘘

You're the king, baby, I'm your queen
あなたがキングで私がクイーン

Find out what you want
あなたは望むものを探し当てて

Be that girl for a month
私は一月であなたの望む女の子になる

Wait, the worst is yet to come
待って、最悪はまだこれから

Oh, no
なんてことだ


Screaming, crying, perfect storms
喚いて、泣いて、最悪の状況

I could make all the tables turn
全ての机をひっくり返してしまう

Rose garden filled with thorns
バラの庭園はトゲでいっぱい

Keep you second guessing like
あなたは推測を重ねていく

Oh, my God, who is she?
信じられない、あの女は誰?

I get drunk on jealousy
私は嫉妬に呑まれていく

But you'll come back each time you leave
でもあなたは私から何度でも逃れられない

'Cause, darling, I'm a nightmare dressed like a daydream
だって、あなた、私は幻想を着飾った悪夢だから


So it's gonna be forever
この恋は永遠に続くのか

Or it's gonna go down in flames
もしくは朽ち果てるのか

You can tell me when it's over
終わりが来たら私に教えて

If the high was worth the pain
苦しみに値する価値があったのか

Got a long list of ex-lovers
長い元彼リストがある

They'll tell you I'm insane
私が狂っているって彼らは伝えるでしょう

'Cause you know I love the players
だって私はプレイヤーが好きで

And you love the game
あなたはゲームが好きでしょう


'Cause we're young, and we're reckless
私たち若くて向こう見ずだから

We'll take this way too far
私たち行き過ぎていってしまう

It'll leave you breathless
息を切らして窒息するか

Or with a nasty scar
致命傷を負うことになる

Got a long list of ex-lovers
長い元彼リストがある

They'll tell you I'm insane
私が狂っているって彼らは伝えるでしょう

But I've got a blank space, baby
でもリストには "Blank Space" がある

And I'll write your name
あなたの名前をその空欄に書いてあげる


Boys only want love if it's torture
男の子たちは苦しむとしても愛を求める

Don't say I didn't, say I didn't warn ya
私が警告しなかった、なんて絶対に言わないで

Boys only want love if it's torture
男の子たちは苦しむとしても愛を求める

Don't say I didn't, say I didn't warn ya
私が警告しなかった、なんて絶対に言わないで


So it's gonna be forever
この恋は永遠に続くのか

Or it's gonna go down in flames
もしくは朽ち果てるのか

You can tell me when it's over
終わりが来たら私に教えて

If the high was worth the pain
苦しみに値する価値があったのか

Got a long list of ex-lovers
長い元彼リストがある

They'll tell you I'm insane
私が狂っているって彼らは伝えるでしょう

'Cause you know I love the players
だって私はプレイヤーが好きで

And you love the game
あなたはゲームが好きでしょう


'Cause we're young, and we're reckless
私たち若くて向こう見ずだから

We'll take this way too far
私たち行き過ぎていってしまう

It'll leave you breathless
息を切らして窒息するか

Or with a nasty scar
致命傷を負うことになる

Got a long list of ex-lovers
長い元彼リストがある

They'll tell you I'm insane
私が狂っているって彼らは伝えるでしょう

But I've got a blank space, baby
でもリストには "Blank Space" がある

And I'll write your name
あなたの名前をその空欄に書いてあげる


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?