見出し画像

26日目 The 26th Day - 交換留学に行けなくなった話 ② About the student exchange programme was suspended ②

去年の3月7日に交換留学のために日本に行きました。
I went to Japan on the 7th of March for the student exchange programme.

入国禁止される前に行きました。
I went there before the Japanese government forbids foreigners for entering Japan.

コロナが怖いけど、日本に交換留学に行きたいという気持ちが強かったです。
Corona virus is scary, but I really wanted to go to Japan as an exchnage student.

行く予定だった大学は、秋田国際教養大学です。
The university I was going to stay, is Akita International University.

秋田のホテルか民宿に泊まるつもるだったんけど、少し高かったので、秋田の近くの仙台にしました。
I planned to stay in a hotel or hostel in Akita, but it was a bit expensive, so in the end I stayed in Sendai which is near to Akita.

ただの3週間でも幸せでした。
I only stayed there for about three weeks, but I was happy.

大好きな国に3週間もいたからです。
Because I stayed in my favourite country for three weeks.

日本が好きすぎて、スーパーに行くだけでも楽しかったです。
I love Japan so much, so I felt happy even for going to the supermarket only.

仙台の民宿にいた間に、結構自炊をしました。
When I was in the hostel in Sendai, I cooked quite a lot.

簡単な料理しか作れないんだけど、料理を作るのが楽しかったです。
Although I can only make simple food, it was fun to cook.

スーパーの調理された鶏肉がすごく美味しかったです!(オリーブオイルが入ってるやつ)
The seasoned chicken from the supermarket was delicious! (The one wih olive oil in it)

あと千切りされてるキャベツがあってありがたいですw
And I am grateful that there was shredded cabbage.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?