見出し画像

Crayon Angels【歌詞和訳】

クレヨン・エンジェルの歌はわずかに調子はずれ
私のせいじゃない
何も起こらなかったけどもう間もなく訪れる
だって私はここに座って神様と、
アストラルの世界への列車を待っているから

私が作った魔法の指輪は私の指を緑色に変えて
神秘のばらの花は枯れてしまった
思うに現実は目に見えるとおりではない
だから私はここに座って真実と、
あちら側への列車を待っている

インチキな預言者は私の知るただ一つの光を盗み、
暗闇が徐ろに悲鳴を上げた
聖なる幻影は私の視界から消えた
でも天使が戻って来て夢の中で笑った
何を意味するだろう

*アストラルの世界……あの世とこの世の狭間、星の世界。精神の世界

Crayon Angel songs are slightly out of tune
But I'm sure I'm not to blame
Nothing's happened, but I think it will soon
So I sit here waiting for God and a train
To the Astral plane

Magic rings I made have turned my finger green,
And my mystic roses died
Guess reality is not as it seems
So I sit here hoping for truth, and a ride
To the other side

Phony prophets stole the only light I knew
And the darkness softly screamed
Holy visions disappeared from my view,
But the angels come back and laugh in my dreamsâ?¦
I wonder what it meansâ?¦

Judee Sill - Crayon Angels


この記事が参加している募集

#私の勝負曲

7,885件

#私の作品紹介

96,064件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?