見出し画像

【インターン日報2020年7月★和田】PR会社に来たらカレー研究家になりました。

自己紹介
Self-introduction

こんにちは。プラスカラーでインターンをはじめて、はや4か月の和田翔汰です。
ここまで営業・広報・動画作成・BAR運営・Instagram運用など、さまざまなことに携わってきました。そして僕は今カレーを研究しています。ということで本日の日報はじまります。

Hi. I'm Shota Wada. I'm Shota Wada, and I've been working as an intern at Plus Color for four months now.
I've been involved in sales, public relations, video production, bar management, Instagram management, and many other things. And now I'm studying curry. So, let's start today's daily report.

長期インターン概要
Long-term intern summary

参加開始時期:2020年3月
参加曜日:毎週月曜・木曜日
担当プロジェクト:
 ・代官山プロジェクト
 ・カフェBAR事業
 ・新規事業広報(アドレカレッジ)
Start of participation: March 2020
Participating days: Every Monday and Thursday
Project in charge:
Daikanyama Project
・Cafe business
New business public relations (ADREcollege)

BARのメニュー考案と終わりなき旅
The Bar's menu conception and the never-ending journey

プラスカラーではオフィス2FにBARスペースを持っています。現在は取締役が夜間にBARをオープンしているのですが、それをランチにも活用しようというのが今僕が担当しているプロジェクトです。
今日はカレーの方向性を完全に決め、試作品を作ることを目標として動きました。

Plus Color has a bar space on the second floor of our office. Currently, the directors open the bar at night, and the project I'm in charge of right now is to make use of it for lunch as well.
Today we set out to completely decide on the direction of the curry and make a prototype.

プラスカラーで類を見ない1日
An Unparalleled Day in Plus Color

<10:30~12:00> 
・カレーの方向性を決めて参考レシピ10件ピックアップ
・価格決め
Decide on the direction of the curry and pick up 10 reference recipes.
Price setting

<12:00~13:00>
・市場調査
・具材買い出し
Market Research
Shopping for ingredients

<13:00~13:45>
・ Instagram投稿用写真集め3件分
A collection of 3 photos for Instagram posts

<13:45~14:30>
・全メニュー具材・原価計算
All menu ingredients and costing

<14:30~15:00>
・インターン生最終プレゼン
Final Internship Presentation

<15:00~15:40>
・全メニュー具材・原価計算(カレーが不確定)
All menu ingredients and costing (curry is indeterminate)

<15:40~18:00>
・カレー試作・ヒアリング
Prototyping and hearing about curry

スムーズにはいかないBAR事業
Bar business not going smoothly

BAR事業をはじめることになった当時、イエスマンの僕は「何とかなりそうだし」と思いBAR事業を担当することになりました。しかし、ランチをはじめるも何もまずメニューがありません。前回の試作でもGOは出ませんでした。
ということで、今日は僕が大好きなトマトカレーに舵を切って動きました。取締役の許可も得て、スパイスと材料を揃えます。ただ、そうそう上手くはいかず「今日でレシピ決定!」とはなりませんでした。

それにも関わらず今日は楽しくて、これはやれる気がすると思いました。
それはなぜか。単純にトマトが好きだからです。そしてトマトのうまさを広めたい(もう広まってるか)。と思っていた僕にはトマトカレーは作り甲斐があるものでした。
早く売りたいという気持ちもありますが、しっかり研究して良いものを作りたいと思います。

When I decided to start the BAR business, I was a yes-man at the time, and I thought, "I can handle it," so I took charge of the BAR business. However, when we started the lunch business, there was nothing on the menu at first. The last time I took the initiative, I couldn't get the go-ahead.
So today I made a move to steer the ship to tomato curry, my favorite dish. With the permission of the board of directors, I prepared the spices and ingredients. But things didn't go well right away, and today I decided on a recipe! This was not the case.

Nonetheless, I had fun today and I felt like I could do this.
Why? Simply because I love tomatoes. And I want to spread the goodness of tomatoes (or is it already?). I wanted to spread the goodness of tomatoes (or is it already?), and the tomato curry was worth it.
I can't wait to sell it, but I'll do my research and make a good one.

僕がイエスマンの理由
Why I'm a yes man

僕はインターンとしてジョインするとき、ひとつ決めたことがあります。それはイエスマンになるということです。なぜなら、何のスキルもない僕はもらったチャンスを全て獲りに行かないと成長がないと考えたからです。
ですから、今回のBAR事業も二つ返事で「やります」と言いました。僕はとにかくまずは言われた通りやろうと思い取締役が決めた「カレー」というアイデアに従いました。しかし、上記でも触れた通り、大して情熱も注げないのにやってはいけません。常に自分の興味のある分野に持っていくことが今回の学びです。
最近友人に「何の会社なのそれ?」と聞かれますが、僕がプラスカラーの新しい扉を開けられるよう、次回必ずカレーを完成に近づけようと思います。

When I joined the company as an intern, I decided one thing: I was going to be a yes-man. That was to be a yes-man. Because I had no skills, I thought that I would not grow unless I went to seize every opportunity I was given.
That's why I said "I'll do it" to this bar business as well. Anyway, I did as I was told and followed the idea of "Curry" that the director decided.However, as I mentioned above, you can't do it if you don't have much passion for it. The lesson I learned this time is to always bring your passion to the field you are interested in.
I recently had a friend ask me, "What's that company about? I'll be sure to make the curry as close to perfection as possible next time I'm asked to open a new door to positive color.

Welcome★プラスカラー

スペシャリスト募集
インターン募集
自社サービス NOZOKIMI-ノゾキミ-
自社サービス 【アドレカレッジ 】ADOREcollege


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?