見出し画像

あるカウンセラーとの会話 Conversation with the counselor

OK. Talking please. Why you so scary?

いいわ。話して。どうしてそんなに怖がってるの?

Yes. The reason...I don’t know. But, first reason is I’m so sensitive. Second, I have a trauma.

はい。まずは…自分自身でもわからないけど、多分敏感すぎることと、過去のトラウマが関係してるんだと思います。

Yes. The trauma is so hard. You did your best.

そうね。とても辛かったでしょう。よくがんばったわね。

Thank you.

ありがとうございます。

But, you should be noticed. In reality, nothing is happening. Usually your happening make your self. Your changed. You had to change. But, you don't have to do that.

だけど、あなたは気づくべきことがあるわ。この現実では、実は何も起こってないということに。あなたは妄想のハプニングを、よく現実に作り出すの。あなたは変わる事を強いられてきた。けれど、いまそうする必要は何一つ無いのよ。

...Yes.

…ええ。

Normal peaple’s glasses is not have a color. So simple. So clear. Your glasses have a many color. OK? You should know you now just sitting your couch. You think, "What if a man with a knife came into this living room?". But, now your sitting your couch. Right?

普通の人たちの眼鏡に色はないわ。とてもシンプル。透明なの。あなたの眼鏡には様々な色があるようね。気づくべきなのは、いまは「あなたはカウチに座っている」という現実よ。あなたは「いまここにナイフを持った男性が入ってきたらどうしよう?」と考える。けれど、いまのあなたは、「ただカウチに座って私と喋っている」だけ。でしょう?

Right.

そのとおりです。

You changed. But now, don’t need you changing. Don’t you need color glasses. OK?

あなたは変化してきた。だけどいま、その必要はないの。変わる必要も、眼鏡の色も要らないの。わかるわね?

Yes. Very.

はい、とても。

よろしければサポートしていただけると嬉しいです。 精神的な励みになります。 投げ入れられたお金は、貯金しながらにまにまします😊