見出し画像

【国際カップル】英語学習!「Diary in English16」Title: Dinner

Hi, there.
こんにちは。

I went to dinner at a Thai restaurant with my BF last night. The restaurant was a place I *accessd(=went) with my friend before.
私は昨夜彼とタイ料理のレストランにディナーに行った。そこは、以前私が友達と行ったところでした。

I love their green curry. *I feel(=It tastes) a little sweet at the first bite then it becomes spicy later. I always choose this.
私はここのグリーンカレーが大好き!一口目は少し甘くて、後から辛くなる。私はいつもこれを選びます。

It's in eggplants and meats. I can choose meats *from(=like) chicken, beef, shrimp and tofu. I choosed chicken.
ナスとお肉が入っていて、お肉はチキン、ビーフ、エビ、豆腐から選べます。私はチキンを選んだよ。

I love this. It was so yummy.
これ大好き!本当に美味しい!

※カナダ人の彼氏に添削してもらっています。*が修正で( )が正解。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?