見出し画像

【国際カップル】英語学習!「Diary in English11」Title:Oyako Don

Hi there. How are you today?
I'm good.
こんにちは。元気?私は元気よ。

Today, I cooked Oyako Don *(to my co workers for staff meal (=as staff meal for my co workers.)
今日、私は職場の人にまかないとして親子丼を作った。
This was the first time, I cooked a staff meal. I'm from Miyazaki in Japan. so I like sweet taste. I told them about that.
まかないを作るのは初めてでした。私は宮崎出身で甘めが好きで彼らにそのことは知らせていた。

I was a little worried if it worked well. I haven't cooked *to(=for) someone unless they are not family or a boyfriend.
私はうまくいくか少し心配していた。私は家族か彼氏以外の誰かに作ったことがない。

After I cooked, they ate it. then they said it was sweet but good. and he told me how to cook *is(=it) better. Next time I can *try that chicken is grilled at first(=grill chicken first.)
作った後彼らは食べて、甘いけど美味しいよっと言った。そして、彼はもっと美味しくなる方法を教えてくれた。次回は鶏肉を最初に網焼きしようと思う。

I want to be a good cook.
料理上手くなりたいなー。

※訂正はカナダ人の彼がしてくれてます。*は( )の中が正しいです。太字のみは追加してくれたところです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?