見出し画像

Why do you like music?


英語ガイドアドバイザーの Kazu(金田憲昭:かねだかづあき)です。

『英語を話せるようになりたいけど、長年のブランクがある・これまで何度も挫折してきた・何からやったらいいか分からない、こんなお悩みをお持ちの方が “海外の方をアテンドするために必要な英語力” を身につけるための “パーソナル学習サポート” をしています』
(わたし自身も Sake Guide -日本酒ガイド- として海外の方をアテンドする活動もしています)




Why do you like music?



Do you like music?
(音楽が好きですか?)


As for myself, I do love music.
(私自身はというと、音楽が大好きです)


There's no day I don't open an app called "Spotify" and explore some songs there.
(「Spotify」というアプリを開かない日はないです)


On the app, I make some original playlists so that I can listen to what I like anytime I want.
(そのアプリで、自分の好きな音楽をいつでも聴けるように、オリジナルのプレイリストを作っています)


Even though the way you enjoy music might be different from the way I do, I assume you love listening to music too.
(音楽の楽しみ方は、私と異なるかもしれませんが、あなたも音楽を聴くのが好きだと思います)


Then, have you ever thought about why you love music that much?
(では、なぜ音楽をそんなに好きなのか考えたことがありますか?)


Is it simply because music pumps you up?
(シンプルに音楽がテンションをあげてくれるからですか?)


Is it because music lifts you up when you feel down or disappointed at yourself?
(落ち込んだりがっかりしたりしたときに、音楽が元気づけてくれるからですか?)


Is it because music motivates you when you almost lose your confidence?
(自信を失いかけたときに、音楽が励ましてくれるからですか?)


Or, is it because music touches your heart when you're suffering from a broken heart?
(それとも、心が傷ついたときに、音楽があなたの心を癒してくれるからですか?)


You might be thinking,
(あなたはこう思っているかもしれませんね)


"How about you? Why do you like music?"
(あなたはどうですか?あなたはなぜ音楽が好きなんですか?)


If I asked myself the same questions above, I'd say yes to them all.
(もし私が自分に上述の同じ質問をしたら、すべてに「はい」と答えるでしょう)


Just like there are so many great songs out there, I love music for so many reasons, so I can't pick out one and say, "This is the reason why I love music so much."
(たくさんの素晴らしい曲があるように、音楽が好きなのにもたくさんの理由があります。だから、ひとつを選んで「これこそが私が音楽が大好きな理由だ」と言うことはできません)


With that being said, there are some big reasons why I've been into music for a long time, so today I'd like to touch on one of them.
(そうは言っても、私が音楽が大好きな大きな理由はいくつかあるので、今日はそのうちの1つに触れたいと思います)


One of the biggest reasons why music means a lot to me is that music has the power to take me back to a particular moment in the past.
(音楽が私にとってたくさんの意味を持つ最大の理由の1つは、音楽が私を過去の特定の瞬間に連れて行ってくれる力を持っているからです)


Here are some songs that automatically bring me back to specific moments in my life.
(こちらは、私を人生の特定の瞬間に自動的に連れ戻してくれるいくつかの曲たちです)


・Mariah Carey - Always Be My Baby


Me being eight years old in the back seat of my mom's car with my older sisters.
(8歳の時、姉たちと一緒に、母親の車の後部座席に座って)


・Bon Jovi - Bounce



My very first live concert experience at Osaka dome in 2003. The concert kicked out with this song. I'll never forget getting so surprised at the sound of the guitar and drums.
(2003年、大阪ドームでの私の初めてのライブコンサート体験。この曲でコンサートがスタート。ギターとドラムの音に驚きました)


・Mongol 800 - あなたに -



At a karaoke place with my best friends in 2002. We enjoyed singing together. We sang so lout to the point where we almost lost our voice.
(2002年、友達とカラオケで歌って楽しんだ時のことです。声がかれるくらいまで歌いました)


・Avril Lavigne - Complicated



This song brings me back to summer in 2002 when I first went to America. My host sister named Katie (two or three years younger than me) recommended that I should listen to this song. I took her advice and got the album. Soon after I came back to Japan, Avril Lavigne became very popular in Japan too.(この曲は、私が初めてアメリカに行った2002年の夏を思い出させます。ホストシスター、ケイティ(私より2、3歳年下)がこの曲を聴くよう勧めてくれました。彼女のアドバイスに従ってアルバムを買いました。日本に帰国した直後、アヴリル・ラヴィーンは日本でも大人気になりました)


・Mr.Children - 君がいた夏 -



At a beer garden venue in 2014, Mr.Children's smash hit songs including this song were being played repeatedly.
(2014年、ビアガーデンで、この曲を含むMr.Childrenのヒット曲が繰り返し流れていました)


・吉田拓郎 / 中島みゆき -永遠の嘘をついてくれ-



At my dad's go-to bar, my dad and I sang this song together. It was past two in the morning. We both drank a lot together that night.
(私の父の行きつけのスナックで。父と一緒にこの曲を歌いました。午前2時過ぎ。その夜は2人でたくさん飲みました)


I remember him saying to me,
"You don't have to try to sing well. It doesn't matter if you're a good singer or not. What really matters is exposing yourself and letting all your energy out. "
(父がこう言ってくれたのを覚えています、「上手く歌おうとなんかせんでええ。上手いかどうかなんて関係ない。大事なんは、自分をさらけ出して全力で歌うことやぞ」)


・Leona Lewis - Bleeding Love



At the age of 27, I came across this song called "Bleeding Love". The song title didn't make sense to me, so I asked my American friend who was living in Himeji back then. "What does bleeding love mean?" I remember him telling me the meaning of it with a big smile on his face.
(27歳の時、この「Bleeding Love」という曲に出会いました。曲名が理解できなかったので、当時姫路に住んでいたアメリカ人の友人に、「Bleeding Loveってどういう意味?」と尋ねました。彼がにっこり笑顔で、一所懸命に意味を教えてくれたのを覚えています)


・秦 基博 - 鱗(うろこ)-



I had dinner with a woman at a craft beer place in Osaka five years ago. I was so into her back then. While we were talking over beer, this song started being played. I hadn't heard of it before, but I really liked it. To remember the moment, I checked out the song right after dinner. It was one-sided love, but this song brings me back to the fun night.
(5年前、大阪のクラフトビールの店である女性とディナーをしました。その時、わたしはその方に夢中でした。ビールを飲みながら話していると、この曲が流れ始めました。それまで聞いたことはありませんでしたが、とても気に入りました。その楽しい夜をおぼえておけるように、すぐにその曲をチェックしました。片思いでしたが、この曲はその楽しい夜のことを思い出させてくれます)


The list goes on and on and on.....
(リストはまだまだ続きます)


It sounds like a cliche, but let me finish by saying "No music, No life".
(常套句に聞こえるかもしれませんが、言わせてください「No music, No life」ですね)

That's all for today.
Thank you so much for visiting the page!
Hope you liked it:-)


〇 この記事を書いてるのはこんな人


大学卒業後、営業職を1年目で挫折。その後29歳まで飲食店勤務とストリートバスケに奮闘。30歳目前で "英語を使って仕事をしよう"と決意し再勉強。2年でTOEIC900オーバー達成。
そこから、

英語講師6年 / 日本語教師5年 / 日本酒の酒蔵で英語ガイド7年 / 海外の方へ日本酒発信活動・インバウンド観光客対象のオリジナル日本酒ツアー3年
英語習得前は想像できなかったことを経験。

このことがきっかけで、過去の自分のように長年英語で悩んできた方が、英語で可能性を広げるサポートがしたいと思うようになり、英語ガイドアドバイザーとして始動。

学生以来英語から遠ざかっているワーキングマザーを対象に、海外の方をアテンドするために必要な英語力を習得、オリジナルコンテンツ作成、英語ガイドとして楽しくやりがいのあるセカンドキャリアをスタートするサポートをしている。

- 実績 -

・TOEIC940
・某英会話スクール6年間で250名指導。2018年度講師部門成績1位
・国際唎酒師
・海外の方対象の日本酒の書籍作成
・インバウンド観光客対象の日本酒ツアー50回以上
・英語学習法セミナー20回以上


〇無料体験レッスン

・単語編


・発音編


〇英語学習セミナー




〇英語学習サービスのリンク集



〇海外の方向けの日本酒サービスのリンク集



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?