見出し画像

【和訳】Beautiful In White/Shane Filan

Not sure if you know this
But when we first met
I got so nervous I couldn't speak

君は気づいていたかわからないけれど
僕たちが初めて出会ったとき
すごく緊張して話すことさえできなかったんだ

In that very moment
I found the one and
My life had found its missing piece

あの瞬間に
僕はこれまでの人生で欠けていた運命を見つけたんだ

So as long as I live I love you
Will have and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'til my very last breath
This day I'll cherish
You look so beautiful in white
Tonight

だから生きている限り君を愛するよ
そばにいて離さないよ
純白のドレスに身を包む君はとても綺麗だ
僕の最後の日まで大切にするよ
今夜純白のドレスに包まれた君はとても美しいよ

What we have is timeless
My love is endless
And with this ring I say to the world

僕らは永遠で
僕の愛は尽きることはない
そしてこの指輪とともに世界に誓うよ

You're my every reason
You're all that I believe in
With all my heart I mean every word

君は僕の生きる理由で
君は僕の信じるすべてだ
心からそう思うんだ

So as long as I live I love you
Will have and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'till my very last breath
This day I'll cherish
You look so beautiful in white
Tonight

だから生きている限り君を愛するよ
そばにいて抱きしめるよ
純白のドレスに身を包む君はとても綺麗だ
僕の最後の時まで大切にするよ
今夜純白のドレスに包まれた君はとても美しいよ

And if our daughter's what our future holds
I hope she has your eyes
Finds love like you and I did
And if she falls in love
We'll let her go
I'll walk her down the aisle
She'll look so beautiful in white

将来僕たちに娘が授かったら
その子が君と同じ目をしていたらいいな
僕たちのように愛を見つけてくれたらいいな
もしその子が恋をしたら
見守ってやろうね
僕は彼女ととバージンロードを歩くだろう
その時の彼女は純白のドレスに包まれてとても美しいんだろうな

You look so beautiful in white
純白のドレスに身を包む君はとても綺麗だ

So as long as I live I love you
Will have and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'till my very last breath
This day I'll cherish
You look so beautiful in white
Tonight

だから生きている限り君を愛するよ
そばにいて離さないよ
純白のドレスに身を包む君はとても綺麗だ
僕の最後の瞬間まで大切にするよ
今夜純白のドレスに包まれた君はとても美しいよ

So beautiful in white
Tonight...

今夜純白に包まれた君は本当に美しいよ

not sure : 確かではない
first : 初めて、最初に、一番最初に
get nervous : 緊張する、そわそわする
very : まさしく、ちょうど
moment : 瞬間、ちょっとの間
the one : 運命の人、その人
as long as : ~な限り
last : 最後の
breath : 呼吸、息をすること
cherish : 大事にする、かわいがる、心に抱く
timeless : 永遠の
endless : 終わりのない、無限の、果てしない
ring : 指輪
reason : 理由、意味
believe in : ~を信じる
daughter : 娘、女の子の子供
aisle : (教会堂の)側廊、通路

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?