見出し画像

イギリス生活10週目ふりかえり

イギリス生活10週目ふりかえり。

ロンドンで過ごしたのだが、イギリスに来てから最も長く感じた1週間だった。

これまでのふりかえりはこちら↓

1週間のスケジュール

◯土曜

昨日の夜が非常に遅かったので、本日は朝10時に起床。

午前中は翌週の面接のための日程調整を行う。

その後はロンドンのスポーツショップで服と靴を一式揃えたのだが、合計で2万4千円。。痛い。。

ユーロ一色

午後からとあるスポーツチームの仕事を見学しに行く予定があったため、どうしても必要だった。

スポーツチームの練習の様子、雰囲気などを見せてもらった後、スタッフの人たちで行うフットサルにも参加させてもらうことに。

サッカーの戦術分析を行っている人、コーチに加え、現地の会社員の方、研究員の方など、多様な人が参加しており、様々な繋がりが生まれた。

買ったばかりの靴で2時間近くプレーしので、足の裏がボロボロになったが。。

夜は滞在先のホストの方と現地のスーパーに一緒に買い物に行く。

ロンドンは物価が高いと聞いていたが、それは主に外食や公共交通機関の話で、スーパーはそうでもない。

帰宅後は以下のnote記事を深夜まで執筆。

来て一日しか経っていないが、結論ロンドンに来て正解だった。

もっと積極的に色々と動いて、滞在中にロンドンの家の確保、働き口の確保などをできたらいいと思う。

今日の英語フレーズ

| English Expression                                                                                          | Explanation                                                                                                       | Example Sentence                                                                                     |
|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **I'm very happy to have had this opportunity.**                                                            | Expression of gratitude for an experience or chance received.                                                     | "I'm very happy to have had this opportunity to work with such a talented team."                     |
| **I have entered the date.**                                                                                | Indicates that the speaker has recorded or scheduled a specific date in a calendar or system.                     | "I have entered the date for the meeting into our scheduling app."                                    |
| **I would appreciate it if you could let me know once the date and time have been decided.**                | A polite request for information about the scheduling of an event.                                                | "I would appreciate it if you could let me know once the date and time for the interview have been decided." |
| **Dear Jan, Thank you very much for considering my application. I am delighted to have this opportunity...** | A formal expression of thanks and appreciation, often used in professional or academic correspondence.            | (Provided as part of the phrase itself, thus no separate example needed.)                             |
| **Hey thanks you for all and nice to meet you. I wish you luck for yours projects...**                      | Informal expression of gratitude and well-wishing, typically used in casual conversation or informal writing.     | (Provided as part of the phrase itself, thus no separate example needed.)                             |
| **Definitely soon enough broski thank you for a wonderful experience**                                      | Informal and friendly expression of gratitude, often used among close friends or peers.                           | "Definitely soon enough broski, thank you for a wonderful experience at the concert last night."      |
| **I like football after all**                                                                               | Indicates a reaffirmation or realization of one's interest, often used after some deliberation or doubt.          | "Despite trying other sports, I like football after all."                                             |
| **New Japanese yen notes set to be introduced this summer won't be compatible with many machines...**       | Provides information about a future event and its potential implications.                                         | (Provided as part of the phrase itself, thus no separate example needed.)                             |
| **Narrow down the work you want to do**                                                                     | Advice to focus or specify one's professional or personal interests to a more defined scope.                      | "It's helpful to narrow down the work you want to do early in your career to specialize effectively." |
| **Preliminary Screening Call**                                                                              | A term often used in recruitment processes referring to an initial call to discuss a candidate's suitability.      | "I've scheduled a preliminary screening call with the candidates to assess their qualifications."     |

◯日曜

本日は朝9時頃起床。

週末にかけての移動やサッカーのため、身体に負担がかかっているような気がする。午前中は来週の面接対策や仕事関連の応募などを行う。

午後からは、イギリスにある日本庭園でのイベントに参加。京都のお寺にあるような枯山水が巧みに表現されている素晴らしい庭だ。

日本庭園の住職さんの話も含蓄があった。

夜は明日の面接に向けて面接練習や企業研究などを行う。知らない単語、表現なども多く身につける必要があり、なかなかハードルが高い。

今日の英語フレーズ

| English Expression                                            | Explanation                                                                                                        | Example Sentence                                                                                           |
|---------------------------------------------------------------|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **The current level is right for me.**                        | Indicates that the present situation or difficulty level is suitable for the speaker.                              | "I like this class; the current level is right for me."                                                    |
| **Aristotle**                                                 | An ancient Greek philosopher and scientist, one of the greatest intellectual figures of Western history.            | "Aristotle's contributions to philosophy and science are still studied today."                             |
| **Joseph Campbell**                                           | An American professor and writer known for his work in comparative mythology and religion.                         | "Joseph Campbell's book, 'The Hero with a Thousand Faces,' influenced many modern writers and filmmakers."  |
| **'The Hero with a Thousand Faces'**                          | A work of comparative mythology by Joseph Campbell, published in 1949.                                              | "In 'The Hero with a Thousand Faces,' Campbell discusses the journey of the archetypal hero shared by world mythologies." |
| **To summarise the long story,**                              | A phrase used to introduce a concise version of a previously lengthy explanation or narrative.                     | "To summarise the long story, we eventually solved the problem after many trials."                          |
| **Consumer to business**                                      | A business model where consumers create value and businesses consume it.                                            | "The app's platform operates on a consumer to business model, allowing users to offer their services."     |
| **Do you know what a greenback is?**                          | A question asking if the listener knows the informal term for U.S. paper currency, especially the dollar bill.      | "Do you know what a greenback is? It's another name for the American dollar."                              |
| **Did you know.**                                             | Used to introduce a piece of information that may be surprising or previously unknown to the listener.             | "Did you know that the honeybee can flap its wings 200 times per second?"                                  |
| **Tenure**                                                    | The holding of an office or the guaranteed permanence of employment, especially as a teacher or professor.          | "After many years of hard work, she finally achieved tenure at the university."                            |
| **Questionnaire survey**                                      | A research instrument consisting of a series of questions for the purpose of gathering information from respondents. | "We collected data using a questionnaire survey that we distributed to 200 participants."                  |
| **I don't know if it will be five or ten years from now**     | Indicates uncertainty about the timing of a future event.                                                          | "I don't know if it will be five or ten years from now, but I plan to move to a new city eventually."       |
| **Five or ten years later.**                                  | A time frame indicating something will happen a significant number of years in the future.                         | "Five or ten years later, he became the CEO of the company."                                               |
| **General**                                                   | Common or widespread; not specialized or specific.                                                                | "In general, the weather in this region is quite mild throughout the year."                               |
| **Ordered to commit suicide**                                 | Compelled by someone in authority to take one's own life.                                                          | "In ancient times, some leaders were ordered to commit suicide as a form of capital punishment."           |
| **Planetarium**                                               | A building or room in which images of stars, planets, and constellations are projected on the inner surface of a dome for public education and entertainment. | "We visited the planetarium to learn about the constellations."                                            |
| **Mystery solving activity**                                  | An activity or event focused on solving puzzles or uncovering hidden facts within a narrative context.             | "The team-building event featured a mystery solving activity that everyone enjoyed."                       |
| **Why does the sky turn red?**                                | A question inquiring about the scientific reasons behind the reddening of the sky, often at sunset or sunrise.      | "Why does the sky turn red at sunset? It's due to the scattering of light by the atmosphere."               |
| **Immerse myself in an English environment**                  | To fully engage or involve oneself in an environment where English is the primary language.                        | "I decided to immerse myself in an English environment by studying abroad in London."                      |
| **Get used to diversity**                                     | Becoming accustomed to a variety of cultural, racial, or other differences within a group or society.              | "Moving to a multicultural city has helped me get used to diversity."                                      |
| **Japan's population is rapidly decreasing**                  | A statement regarding the swift reduction in the number of people living in Japan.                                | "Japan's population is rapidly decreasing due to low birth rates and high aging population."               |
| **Implemented**                                               | Put into effect; executed a plan or method.                                                                       | "The new policy was implemented last Monday."                                                              |
| **1 theme in 2 months**                                       | Indicates that one particular subject or topic will be focused on or explored every two months.                    | "Our team decides on 1 theme in 2 months to focus our project efforts effectively."                        |
| **I look forward to working in a diverse team**               | Expressing enthusiasm about collaborating with a team that has a mix of backgrounds and experiences.              | "I look forward to working in a diverse team because it enhances creativity and learning."                 |
| **Continuous learning environment**                           | A setting where learning is an ongoing process.                                                                   | "Our company fosters a continuous learning environment to keep up with industry changes."                  |
| **Venture company**                                           | A business enterprise that is typically high-risk, innovative, and potentially highly profitable.                 | "He left his corporate job to start a venture company in the tech field."                                  |
| **Startup companies**                                         | Newly established businesses, often in the technology sector, focused on unique and innovative services or products. | "Startup companies often face challenges in securing initial funding."                                     |
| **Definitely**                                                | Without doubt; certainly.                                                                                        | "I will definitely be there at your wedding."                                                              |
| **Got media coverage**                                        | Received attention from news outlets or publications.                                                            | "The event got media coverage from major newspapers and TV stations."                                      |
| **I'm a long way away at the moment, but I'll try to head over! But I might not make it in time, so don't worry, have fun!** | Indicates the speaker is currently far from a certain location but will attempt to arrive, albeit potentially late. |                                                                                                           |
| **I am eager to take on this challenge by leveraging my experience. Thank you for your consideration.**             | Expresses a strong desire and readiness to face a new challenge, emphasizing the use of accumulated experience.   |                                                                                                           |
| **Taking shelter from the rain with the birds**               | A poetic way of saying the speaker is sharing a moment of refuge with the birds during rainfall.                   | "I found myself taking shelter from the rain with the birds under the large oak tree."                     |

◯月曜

本日は朝8時頃起床。

13時から面接のため、その対策を午前中に行う。AIに想定質問を作ってもらいつつ、音声で応答してもらい、面接練習を行った。

13時からはオンラインでの面接。

担当者の方はもちろん英語ネイティブの方で、話すスピードもアクセントも難易度高し。面接では以下のような質問に答える必要があった。

・自己紹介

・会社への理解、どんなサービスをやっているのか、その内容は何なのかについて具体的に説明してください

・なぜこの会社に応募しようと思ったのか

・AIを使って学習体験を作り出した経験について教えて欲しい

・あなたのメインスキルはなんですか?それをどのように生かせますか

・他者に対してフィードバックなどを与えなければならない時、どのようにしましたか

・他に質問はありますか

30分ほどの面接だったが、面接官の発言や追加質問を聞き逃さないように必死だし、自分が語る内容も支離滅裂になっていないか意識を向けながらだったので、相当頭が疲れた。

英語で適切に表現できているかなどが気になってしまい、途中緊張もした。

もちろん週末にかけて練習や研究はしたのだが、正直なところ、アドリブでも全くストレスなく英語を聞けて話せるくらいまで落とし込まないとダメだなと終わってから反省。

ただ、自分の正確なレベルがわかり、新たに目指すべき基準がわかったことは良かった。

夕方からは短時間だが、ロンドン市内を一気に探索した。

今日の英語フレーズ

| English Expression                                                                                                      | Explanation                                                                                                                                                       | Example Sentence                                                                                                                  |
|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Invigorate and energize the market**                                                                                  | To give new energy or strength to the market, often through innovative products or strategies.                                                                     | "The introduction of the new smartphone model helped invigorate and energize the market."                                          |
| **Take a video**                                                                                                        | To record a video using a camera or smartphone.                                                                                                                    | "Can you take a video of the concert for me?"                                                                                     |
| **Elevated student satisfaction significantly**                                                                         | Improved the level of student satisfaction greatly.                                                                                                               | "The new curriculum has elevated student satisfaction significantly."                                                             |
| **Set purpose**                                                                                                         | To establish or define a specific aim or intention for something.                                                                                                  | "The project was initiated with a set purpose to improve community health."                                                       |
| **Questionnaire**                                                                                                       | A set of printed or digital questions designed to gather information from respondents.                                                                             | "We distributed a questionnaire to gather feedback on the new policy."                                                            |
| **Questionnaire survey**                                                                                                | A research method involving the use of questionnaires to collect data from a group of people.                                                                     | "The team conducted a questionnaire survey to understand customer preferences."                                                   |
| **Fun homework**                                                                                                        | Assignments given to students that are designed to be enjoyable and engaging.                                                                                     | "The teacher assigned fun homework that included puzzles and games to teach mathematics."                                          |
| **Experiment**                                                                                                          | A scientific procedure undertaken to make a discovery, test a hypothesis, or demonstrate a known fact.                                                           | "The biology students conducted an experiment to observe the effects of sunlight on plant growth."                                |
| **It is important to stir emotions**                                                                                    | It is crucial to evoke or provoke emotional responses.                                                                                                             | "Effective advertising often relies on the ability to stir emotions."                                                             |
| **It is important to stimulate emotions**                                                                               | It is crucial to evoke or provoke emotional responses, similar to 'stir emotions'.                                                                                 | "Music has the power to stimulate emotions, often bringing people to tears or giving them chills."                                 |
| **Questions you want to think about**                                                                                   | Suggests topics or problems one should consider or reflect upon.                                                                                                   | "In today's lecture, I will present some questions you want to think about regarding ethical practices in business."              |
| **Inductive learning**                                                                                                  | A method of learning where general principles are derived from specific observations.                                                                              | "The course uses inductive learning to help students develop a deeper understanding of statistical concepts."                     |
| **Structuring**                                                                                                         | The act of organizing or arranging according to a systematic plan or framework.                                                                                    | "Structuring the course content logically is crucial for effective teaching."                                                     |
| **By creating a community on Discord, you can post your research results there.**                                       | Suggests using Discord, a digital communication platform, to form a group where research findings can be shared.                                                  |                                                                                                                                  |
| **Output**                                                                                                              | The amount of something produced by a person, machine, or industry.                                                                                               | "The factory's output has doubled this year thanks to improved processes."                                                        |
| **Having feedback on it**                                                                                               | Receiving reactions or responses about a particular action or activity, usually aimed at future improvement.                                                     | "Having feedback on your work can help you improve and refine your skills."                                                       |
| **Peer learning methodologies**                                                                                         | Educational approaches where students learn from and with each other without the immediate supervision of a teacher.                                              | "The school has implemented peer learning methodologies to enhance collaborative skills among students."                          |
| **Developing behavioral skills**                                                                                        | The process of improving abilities that govern human actions in various environments.                                                                              | "The training program focused on developing behavioral skills essential for customer service roles."                               |
| **This technology-enabled approach allowed me to create personalized learning experiences, incorporating interactive elements like quizzes and games...** | Describes the use of technology to tailor educational experiences to individual learners, making the learning process interactive and engaging.                    | "This technology-enabled approach allowed me to create personalized learning experiences, which greatly enhanced engagement and learning outcomes." |

◯火曜

本日は朝に仕事関連のアプライやCV修正などを行った後、知り合いの方経由でご紹介いただいた、サッカー関係の仕事をしている方を訪問。

詳細は割愛するが、そこから様々なご縁とタイミングが繋がり、7月からのロンドンの家が見つかり、サッカーと教育関連の仕事に関わることになった。

わずか3時間のうちに色々なことが決まり、とてもありがたかった。

自分の人生を振り返ると、サッカーと人の繋がりから物事が広がっていくことが多かったように感じる。

加えて7月か8月から、イギリスのフットボールチームにプレイヤーとしても登録することになりそう。

まさか現役復帰することになるとは思わなかったが、やはり自分はプレーすることが好きだし、プレーしているからこそ分かる視点や、試合に向けた体調管理などが、仕事に役立つこともあるだろう。

その後はローカルの床屋で髪を切ってみることに。店主はインドかパキスタンの方。金額はなんと13ポンド(2600円くらい)

日本で通っていた床屋の半額くらいだ。どんなものかと思っていると、とんでもなく激しい散髪だった笑

バシバシ髪を切っていくので、時折髪が痛いし、大雑把なところもある。しかし、出来上がりを見ると、腕は確かだ。またいつか来ようと思う。

夕方から夜にかけては、スポーツ関係の求人にエントリー。

CVを応募企業毎に修正しているので、毎回なかなかに大変だ。しかし、自分がやってきたこと、これからやっていきたいことを考える機会にもなるので、引き続き続けたいと思う。

今日の英語フレーズ

| Component of Flow Theory                                                        | Explanation                                                                                                                                                  | Example Sentence                                                                                                 |
|---------------------------------------------------------------------------------|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Clear goals and progress**                                                    | The activity needs defined objectives and visible progression to provide structure and direction, essential for achieving flow.                              | "In the game design, clear goals and progress are established so players feel a continuous sense of achievement." |
| **Clear and immediate feedback**                                                | The activity must provide responses to the participant's actions and decisions quickly enough to allow the person to adapt and adjust to maintain engagement. | "The software tutorial provides clear and immediate feedback, helping users know when they've completed steps correctly." |
| **Good balance between perceived challenges and perceived skills**              | The activity should neither overwhelm nor under-challenge the participant, requiring a balance that matches one's skills with the challenges faced.           | "Rock climbing offers a good balance between perceived challenges and my skills, keeping me in a flow state throughout the activity."  |

◯水曜

本日は8時に起床。

午前中は、引き続きCVの修正やカバーレターの作成を行う。本当は大英博物館などに行ってみようかと思っていたのだが、気がついたら16時に。。

お昼を食べることを忘れていた。。

結局、大英博物館はスキップし、夜からロンドン市内に繰り出す。

地下鉄を乗り継ぎ、市内中心地に向かう。イギリスの駅員さんは親切で、道順を丁寧に教えてくれるし、質問が終わると"Have a nice day"と声をかけてくれる。

19時半からは以下のミュージカルを観劇。

結論から言うと、感激した。

もしも原作の映画が好きな人がいたら、ネタバレなど一切見ずに、絶対に見に行った方が良いと思う。今度日本でもやるそうだ。

ストーリーは原作に忠実で、ミュージカルならではの独自のアレンジもある。コメディ要素が強く、1分に1回くらい笑っていたように思う。

キャラクター、演出含め見どころ満載で、最後の最後まで楽しめる。

トイレの周辺には名台詞が

開始20分くらいで機材トラブルで止まったのだが、それすら全く気にならないクオリティの高さ。

笑いあり、感動ありで、久しぶりに心揺さぶられた。

これまでミュージカルは色々と見てきたが、もう一度見にいきたいと思ったのは今回が初めてだ。

全部英語だったが、7割くらいは聞き取れたと思う。だからこそより楽しめたのだろう。事前にストーリーも理解していたこと、英語がクリアで聞き取りやすかったこともある。

もう一つ感激したことが、イギリスのミュージカルの文化だ。客席では普通にアイスを食べていたり、お酒を飲んでいる人もいる。客層も幅広く、家族で楽しんでいる人たちもいる。

客席から積極的にツッコミが入ったり、観客のリアクションも良い。日本とはまた違った文化を感じた。

エンディングの後は全員スタンディングオベーション。これまでは周りに流されて立ち上がったりすることも多かったのだが、今回は自分の意思で立ち上がり、心から拍手をした。

帰り際に場内誘導の人に感謝を伝えてしまった。

更には初めてお土産を買った笑

これが心動かされるということなのだろう。

帰り道に見た夜景も、その側で奏でられていた音楽も美しくて、本当に良い一日だった。

今日の英語フレーズ

| English Expression                                            | Explanation                                                                                       | Example Sentence                                                                                 |
|---------------------------------------------------------------|---------------------------------------------------------------------------------------------------|--------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Is today the first day of the film's release?**             | A question asking if the current day marks the debut or premiere of a film.                       | "Is today the first day of the film's release? I've been looking forward to seeing it."          |
| **One of my personal best films**                             | A statement expressing that a particular film is among the speaker's favorites.                   | "That movie is one of my personal best films; I could watch it over and over again."             |
| **"If you put your mind to it, you can accomplish anything."**| A motivational quote suggesting that with determination, any goal can be achieved.                 | "Whenever I start doubting myself, I remember the saying, 'If you put your mind to it, you can accomplish anything.'" |
| **"Roads? Where we're going, we don't need roads."**          | A famous line from the movie "Back to the Future," implying that the future will transcend current limitations or expectations. | "When talking about the future of technology, I like to quote: 'Roads? Where we're going, we don't need roads.'"  |

◯木曜

この日の午前中は、CV修正や求人エントリーに時間を使う。地味な作業だが、継続的にやっていく必要あり。

ただ、ロンドンに早めに移動して、もっと地道に地上戦を仕掛けていくことを現在検討している。その前にオンライン上でもやれることはやっておきたい。

午後は、以下の2つのミュージカルを観劇しに行く。

もちろんお金と時間がかかるのだが、自分は今しかできない体験などを積極的に取りに行くタイプだ。

マイケルジャクソンのミュージカルは、圧倒的な音の迫力を感じた。音圧が半端ではなく、ステージから離れた位置でも空気の振動が伝わってくる。

原曲を忠実に再現したもの、ミュージカルオリジナルソングなども含めて、音楽のクオリティが高い。

千と千尋のミュージカルは、イギリスのミュージカルとの違いを感じさせられる演出だった。

派手な舞台装置ではなく、遠近法を使った演出、パントマイムを使って観客に想像させるような演出など、能楽や落語の演出に近いものも感じた。

神様の衣装や舞台装置なども日本的で、海外の人からすると新鮮に映るのだろうなと感じる。どちらかというと劇に近く、歌やダンスは少なめ。

観客のテンションも比較的大人しく、じっくりと観るようなミュージカルだった。

夜はミュージカルのサウンドトラックを聴きながら就寝。

◯金曜

この日も前日同様、夕方くらいまでかけて、CV修正や求人エントリーに時間を使う。

今週色々と動いた結果、6月と7月に日本文化を海外の方たちに伝えるイベントに関わることにもなった。

自分がこれまでやってきたサッカー、教育、日本文化などが少しずつだが繋がってきている。

ちなみに、月曜日の面接のフィードバックがメールで来ており、結論から言うと次のステップには進めなかった。以下、フィードバックだ。

Positives:
Your explanation of what we does was very detailed - the research you'd put into the company really came through
Your enthusiasm towards education and ai was evident - some great ideas around making learning more engaging

Areas for improvement:
I felt that you could have come across more confidently overall and would like for you to have sold yourself more when talking me through your skillset and competencies you felt aligned to those expected of the job role.

良かった点:
・私たちが何をしているかについての説明が非常に詳細で、会社についてのリサーチがよく伝わってきました。
・教育とAIに対する熱意が明白で、学習をより魅力的にするための素晴らしいアイデアがありました。

改善が必要な点:
・全体的にもっと自信を持って臨むことができたと思います。また、自分のスキルセットや職務に期待される能力について話す際に、もっと自分をアピールしてほしいと感じました。

話し過ぎていないか、自分の英語は伝わっているかなどを探りながら発言していたので、それが裏目に出た形だ。加えて、これまで色々とやってきたからこそ、何に特化してアピールするかを定めきれていなかった気もする。

こちらに来て、このフィードバックを見て改めて感じることは、配慮は必要だが、謙遜や遠慮は必要ないのだなと感じる。

自分ができることはできると言った方が良いし、そこに自信を持った方が良い。変に謙遜する必要はないし、積極的に自分をアピールしていく、表現していくことの重要性を改めて感じた。今後に活かしたい。

夕方からは気持ちを切り替えるために市内に出かける。アーセナルのスタジアムを見学したり、ハリーポッターの舞台を見学したり、短い時間だったが有意義だった。

文章としては短くまとめているが、本当に色々なことがあった1週間だった。

来週の目標

・ロンドンへの移動準備
→ロンドンに移動するための手続き、学校を早期で卒業する手続きなどを進める予定。受講料などは正直勿体無いが、あと2ヶ月勉強だけするのは違うなと心の声が言っているからだ。

・サッカー関係の資格を取得するための勉強
→7月か8月からサッカー関係の仕事に関わることになったので、それに関する資格の勉強を開始する。

・英語資格の取得
→語学学校卒業後、IELTSを受講することを検討中。そのための計画を練る。


ここまで読んでくださりありがとうございました!

ロンドンに来て、一気に物事が動いたような感じがします。引き続き考えて行動して、自ら機会を作り出していけるようにしたいです。

もし記事がいいなと思ったら、スキやシェアなどしてくれると嬉しいです!


※記事内の画像は筆者個人が撮影したものか、生成AIにて生成しています。

この記事が参加している募集

#一度は行きたいあの場所

53,335件

#今週の振り返り

7,933件

読んでくださり、ありがとうございます!記事がいいなと思ったら、よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!