小さな語りシリーズ2024/05/22  Small Story Serie

2024/05/22「古本屋」"Used bookstore"

初夏の風がそよぐとある街の一角、その古本屋はいつも静かな佇まいを見せていた。私がここに足を運ぶのは、何か特別な理由があるわけではない。ただ、街の喧騒から逃れ、静かな時間を過ごすための場所が必要だったのだ。

店内に入ると、古い紙の香りと共に、一冊一冊の本が並ぶ棚が目に入る。陽の光が薄暗い店内に差し込み、まるで時間が止まったかのような感覚に包まれた。店主はいつも無口で、私が訪れるたびに静かに微笑んでくれるだけだった。

ある日、私はいつものように棚の間を歩いていると、一冊の本がひと際目を引いた。その表紙には古ぼけた絵が描かれていて、中身がどんなものか全く想像がつかなかった。しかし、なぜかその本を手に取らずにはいられなかった。

本を開くと、そこには美しい詩が綴られていた。詩を読み進めるうちに、心が温かくなり、日常の些細なことが愛おしく感じられるようになった。そして、その本の最後のページには、一枚の古い写真が挟まれていた。写真には、若かりし頃の店主と、その隣に微笑む女性が写っていた。

「その写真のこと、知りたいかい?」突然、店主の声がした。私は驚いて顔を上げると、彼は静かに話し始めた。「あの女性は、私の妻だったんだ。この古本屋は、彼女との思い出が詰まった場所なんだよ。」

その話を聞いた私は、胸が熱くなった。古本屋の静けさの中に、そんな温かい物語が隠されていたのだ。店主はしばらく黙って、静かに微笑んでいた。

その日以来、私は古本屋に来るたびに、店主と少しずつ話すようになった。彼の話す一つ一つの言葉が、心に深く響いた。そして、古本屋が私にとっても大切な場所になっていった。

これからも、ここで過ごす時間を大切にしようと思う。初夏の風が吹くこの街の一角で、古本屋は静かにその姿を保ち続けるのだろう。


In a quiet corner of the city, the secondhand bookstore always stood with a serene presence. There was no particular reason for me to visit; I simply needed a place to escape the hustle and bustle of the city and spend some quiet time.

As I entered the store, the smell of old paper filled the air, and shelves lined with books came into view. Sunlight streamed into the dimly lit interior, enveloping me in a sense of timelessness. The shopkeeper, always taciturn, greeted me with a silent smile every time I visited.

One day, as I wandered through the shelves as usual, a particular book caught my eye. Its cover was adorned with an old, faded illustration, and I couldn't imagine what lay inside. But for some reason, I couldn't resist picking it up.

When I opened the book, I found beautiful poems inside. As I read on, my heart warmed, and the little things in life began to feel precious. On the last page of the book, there was an old photograph. It showed a younger version of the shopkeeper, smiling next to a woman.

"Do you want to know about that photograph?" Suddenly, the shopkeeper's voice broke the silence. I looked up in surprise, and he began to speak quietly. "That woman was my wife. This secondhand bookstore is a place filled with memories of her."

Hearing his story, my heart swelled with emotion. Hidden within the bookstore's tranquility was such a warm story. The shopkeeper remained silent for a while, smiling gently.

Since that day, whenever I visited the bookstore, I began to talk with the shopkeeper a little more. Each of his words resonated deeply within me, and the bookstore became a precious place for me as well.

I decided to cherish the time I spent there. In this quiet corner of the city, where the early summer breeze blew, the secondhand bookstore would continue to quietly stand.

この記事が参加している募集

#創作大賞2024

書いてみる

締切:

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?