歌モノ - [英詩]Lost My Goddess[ワルツ/ブラックミュージック]

Music & Lyrics:
Copyright © 2017 guitarkouza

ワルツのリズムにhiphopとか2stepとかで使うようなリズム楽器とアコギ、エレキ(ワウ)で構成された曲。英語の詩でカッコつけさせていただきました。実はかなり古い曲。ダウナーで暗い曲ですが、ポップス系の曲と違って重ねる音の数を控えてることもあってスッキリとした印象があるかと思います。

▼他の曲も探す
https://note.mu/guitarkouza/m/mccf2f836aeef

-----

▼Lyrics
●Lost My Goddess
【intro】
When I awared precious thing,
it's too belated so
she close her eyes forever.

【A-1】
Why'd always save me?(Can you hear me?)
I don't know what be worth naught for you.
(You'd get up for your only life. I'm easiness in that way, so... )
I'd be waiting for you.(That's a big fat duh)
Someone's filling me with my loneliness.
(I've walk along by myself. Tool up the hill, Long-long way.)

【B-1】
I had beaten,stomp on,taken down, hurt you.
But you follow me anytime.
(I felt fear your trust.)
I've also loved you over time.
So, Everything had be-gun in the days ahead...

【S-1】
When I awared precious thing,
it's too belated so
she close her eyes forever.
You were all of me.
You were my goddess,but
she had just be gone...

======================================

【A-2】
When I close my eyes bit(Nothing, can I do?)
I remaind that a string of hummy days.
(Over nothing all nowhere haps. Everything was bright and good)
I have nowhere to rest(I'm an odd man...)
Only you were always smiling to me.

【B-2】
If I had saw this coming,
chose better treating you.
(Seem a cruel joke so.)
No way out this fact of the matter.
I'm silly fuxxin' guy, really funny.

【S-2】
If I met you again
I don't know what to say you.
Are you put on a joyful look?
I just hate to regret.
Please give me chance one.
I wanna get back on my feet.

【C-1】
Anytime,anywhere I'm thinking of you.
You and me lived splendid days.
The Fact of lost you is swingeing so.
I ain't gonna fight no more, can't live without you.

【B-2】*repeat
If I had saw this coming,
chose better treating you.
(Seem a cruel joke so.)
No way out this fact of the matter.
I'm silly fuxxin' guy, really funny.

【S-2】*repeat
If I met you again
I don't know what to say you.
Are you put on a joyful look?
I just hate to regret.
Please give me chance one.
I wanna get back on my feet.

【S-1】*repeat
When I awared precious thing,
it's too belated so
she close her eyes forever.
You were all of me.
You were my goddess,but
she had just be gone...


●和訳
【intro】
気づくには遅すぎたんだ
大切なことに気がつくのに
彼女の目は永遠に閉じられたまま

【A-1】
何故そうまでして俺を助ける?
お前には全く良いことなんてないだろう
(お前はお前自身の人生を送ればいい その方が俺も気楽さ)
俺は待っていたんだ(何を今更)
俺の隙間と孤独を埋める誰かを
(俺はずっと一人で歩いてきた 長い坂道を)

【B-1】
殴っても蹴っても罵っても
お前だけは俺に付いてきてくれた
(お前の信頼が怖かった)
俺もお前を愛し始めた
全てはこれからだったんだ

【S-1】
気づくには遅すぎたんだ
大切なことに気がつくのに
彼女の目は永遠に閉じられたまま
お前は俺の全てだった
お前は俺の女神だったのに
彼女はそのまま逝ってしまった

【A-2】
そっと目を閉じれば(それしかできない)
思い出す幸せな日々を
(意味のない事などない 全ては輝いて幸せだった)
この俺に居場所なんてなかった(はみ出しものさ)
お前だけは笑っていてくれた

【B-2】
もしこうなることが分かってたなら
もっと大切にしてやれたのに(残酷な冗談としか思えない)
この事実から逃れることはできない
俺はばかげた男だ 本当に馬鹿だ

【S-2】
もしこの次出会うとしたら
どんな言葉を掛ければ良いんだろう
お前は笑ってくれるだろうか
後悔なんてしたくない
もう一度チャンスをくれ
やり直したいんだ

【C-1】
いつでもどこでもお前のことを考えちまう
俺たちは素晴らしい日々を送っていたんだ
お前を失ったことはあまりにも大きい
これ以上戦えない お前無しじゃ生きられないんだ


-----

Special Thanks (photo's author)

Jan-Mallander
https://pixabay.com/ja/%E3%83%95%E3%82%A9%E3%83%AC%E3%82%B9%E3%83%88-%E9%9C%A7-%E6%9A%97%E3%81%84-%E5%AD%A4%E7%8B%AC-%E6%81%90%E6%80%96-%E3%83%9B%E3%83%A9%E3%83%BC-%E7%B2%BE%E7%A5%9E-%E7%8A%AF%E7%BD%AA-%E6%82%AA%E9%AD%94-549664/

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?