見出し画像

#2そのお客様は、どんな悩みを抱えているのか?/What kind of troubles do they have?

アジです。

あじ(@fried_fish_aji)
https://www.instagram.com/fried_fish_aji/
独立や新規事業、仕事の困りごとなどの相談屋さんをやろうと思ってます!
もし相談あれば、インスタにDMいただけるとうれしいです!無料です!

マッサージ屋さんプロデュースの続きです。
 ①現時点で、どんなお客様がいるのか?
 
②そのお客様は、どんな悩みを抱えているのか?
 
③その悩みを解決するため、どんなサービスをしていこうか?
本日は、「②そのお客様は、どんな悩みを抱えているのか?」の論点について、記事を書いていこうと思います。

そのお客様は、どんな悩みを抱えているのか?

前回の記事を読んでいただいた方はすでにお察ししていただいているかもしれませんが、ぼくたちの分析はこうでした。

女性:イケメン(マッサージ師)に話を聞いてもらいたい
男性:質がいいから通おう

前者については、やっぱり残念だけど、こういう事実は認識しないといけない。逆もありますよね。きれいな女性のマッサージ屋さんだから通っている、とか。だから、まずは認めるのが大事かなと。
そのうえで、こういう関係性だと、ちょっとした言動や行動が不の方向に振れてしまい、離れる時は本当に早い。
だから、後者のお客様のニーズを深堀りすることにしました。

そのお客様は、どんな悩みを抱えているのか?(深掘り)

ターゲットはこの方です。

・Cさん
男性、40才前半、アーティスト
不調はなく、アーティストのためか、純粋にメンテナンスに来ている
マッサージの時は、あまりしゃべることなく、黙々とマッサージされているみたいで、それでもずっと通っていただいている。

実はぼく自身、マッサージがとても好きで、かなりたくさんのマッサージ屋さんに通っていたのですが、そこで感じた不都合をあげてみました。
①時間ぴったりに終わってしまう(逆に延長してくれると嬉しい)
②ほぐしてもらっても次の日には元に戻る
③高いところに行くと、必ず週一回か二回は来てください、と言われる
 そして、一回当たり5,000円~10,000円の間で、高くてそんなにいけない
④それでも何度かチャレンジしたことはあって、でも結局治らない

そのうえで、友だちがやっていることも列挙してみました。
ⓐいつも施術時間が予定より多くなってしまう
ⓑリラクゼーションではなく、治療を目的にしたマッサージを提供している
(筋肉を緩めるのではなく、骨格を整える)

そして紐づけると・・・
①-ⓐ
②-ⓑ
③-なし
④-なし
もしかして、ⓐとⓑが感じていた悩みにヒットしているのでは???
さらにもしかして、③、④も悩みなのではないか?

課題の仮説を立ててみたのです。
この仮説を検証するため、とあるサービスを始めてみたので、次の記事に投稿します。

では。

I’m Aji.

Last time, I introduced you to the kind of customers we have at the moment in a very concrete way. Today, I would like to write an article about the issue of what kind of problems those customers are facing.

You may have already guessed from reading the previous article, but our analysis was as follows.

What kind of problems do these customers have?

If you read my last article, you may have already guessed, but our analysis was this.

Women:  They want a good-looking man (masseuse) to listen to me
Men: They'll go there because of the quality.

Regarding the former, it is still unfortunate, but we have to recognize these facts. The opposite is also true. They go there because it is a massage parlor with a beautiful woman. So, I think it is important to first acknowledge this. Then, with this kind of relationship, the slightest word or action can swing in the wrong direction, and when they leave, it is really quick. So we decided to dig deeper into the latter customer's needs.

What kind of problems does that customer have? (Dig deep)

Our target is this person.

Mr. C, male, early 40 years old, no artist's ailment, maybe because he is an artist, he seems to be massaged silently without much talking during the massage, which is purely for maintenance, and yet he has been coming to me for a long time.

In fact, I myself like massages very much and have been to quite a few massage parlors, but I have listed some of the inconveniences I have felt there.
(1) They would finish exactly on time (on the contrary, I would be happy if they extended the time)
(2) Even after being relieved, I would be back to normal the next day
(3) If you go to an expensive place, they always ask you to come once or twice a week. And between 5,000 and 10,000 yen per session, it is too expensive to go that often
(4) Still, some times I have tried, but in the end, I can't get well.

On top of that, I also listed what my friends are doing.
ⓐThe treatment time is always more than scheduled
ⓑThey offer massage for the purpose of treatment, not relaxation (not to relax muscles, but to align the skeleton).

And if we tie them together...
(1) - ⓐ
(2) - ⓑ
(3) - none
(4) - none
Perhaps ⓐ and ⓑ hit on the problem you were feeling? Furthermore, could it be that ③ and ④ are also troubles?

We made a hypothesis about the issue. To test this hypothesis, I have started a certain service, which I will post in the next article.

See you later.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?