見出し画像

Flying Kite #34

     What do you do during New Year's holiday?  I enjoy flying kites in a park with my family.  I usually hate windy days, but I like strong wind when I fly kites.  The strong wind makes it more exciting.  There are many types of paintings painted on kites.  I have a Mario kite and Paw Patrol kite.  Those are very popular among children.
     During New Year's holiday, there are many people who enjoy flying kites like I do.  I am always afraid my kite could bump into another one or be tangled up because many people fly kites pretty near each other in a park.  I have never caused any trouble with another kite.  But I have inadvertently let the string go and my kite has gone away by itself.  I have no idea where it may have gone.
(この英文はネイティヴスピーカーによるチェックを受けています。)

日本語訳
 たこあげ
 お正月には何をする?私は公園で家族と一緒にたこあげを楽しむ。普段は風の強い日は嫌いだが、たこをあげる時は強い風が好きだ。強い風のおかげで、たこあげがおもしろくなるのだ。たこにはたくさんの種類の絵柄がある。私はマリオとパウパトロールのたこを持っている。それらは子どもたちの間でとても人気がある。
 お正月の間に、私のようにたこあげを楽しむ人がたくさんいる。公園ではたくさんの人がお互いにかなり近くでたこをあげているので、私のたこが他の人のたこにぶつかったり絡まったりするのではないかといつも恐れている。私は他のたことのトラブルは起こしたことはない。しかしうっかり糸を手から離して、たこがどこかに飛んでいってしまったということがある。どこに行ってしまったのかまったくわからない。

重要語句
New Year's holiday「お正月」
fly kites「たこをあげる」
paintings「絵、絵柄」
among children「子どもたちの間で」
like I do「私がするように」
bump into~「〜にぶつかる」
be tangled up「糸などが絡まる」
pretty「かなり」
inadvertently「うっかりして、不注意に」
string「糸」


この記事が参加している募集

#英語がすき

19,779件