見出し画像

万生集(生きる目的・理由・コツ)62 ~Manseishu/collection of meaning and knack of life~

石井好子の言葉。「お料理ってネ、食べることだけではなく、作ったり、食材選び、つまりお買い物も含めてネ、人生そのものなのよ」

「食」とは人生そのものであり、僕の毎日毎日の食事が僕の心と体を創っているのだ。僕たちの生活は「食」によって作られ、「食」そのものである。僕たちのすべては「食」を基本に作られ、構成されている。僕たちの人生、生活は結局のところ「食のライフサイクル」といっても過言ではない。

Ms.Yoshiko Ishii said 'the cooking is not only eating but also making and selecting ingredients. That is, life itself including shopping.'

'Food' is life itself and my daily meals is creating my mind and body. Our life is made by 'food' and is 'food' itself. All of us are made and consist on the basis of 'food'. It is no exaggeration to say that after all our life is the 'life cycle of food'. 

(2018/11/14 シンガーソングライター 加藤登紀子『農的幸福論 藤本敏夫からの遺言』⑥、Singer-songwriter, Tokiko Kato, 'Agricultural Eudaemonics.'⑥)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?