見出し画像

February 6, 2024: Exercises to Improve My Gait(歩行改善のエクササイズ)

It has been about three weeks since I began to see a chiropractor every week. I have been told by him that when I walk, I only use my left leg and that I should walk using my right leg more. In particular, I have been urged to walk with my weight on my right hip so that I would be able to walk in more comfort. In the past, I was also told the same thing by my surgeon. However, I am not good at this. I am very afraid of putting my weight on the leg because it has an artificial hip joint. It has been about 25 years since I had the joint. However, I am still unable to rely on the joint and tend to avoid putting my weight on it.
However, the chiropractor does not mind my having the artificial hip. From the beginning, he instructed me to do exercises with my right leg. First, he asked me to stand only with the right leg and then to teach me how to put my weight on the right leg. It was very hard work for me, and I could not do it better than he expected. So, I even did the exercises at home because I was very frustrated at being unable to do them in the clinic. I repeated them many times at home and, in my opinion, managed to do them. After that, I went to see the chiropractor again. He was happy to see my improvement but was not fully satisfied with it. I was told that I had to put weight much more on the right hip. And he gave me another exercise, the first step to walking properly, but it was a very hard exercise. It was so hard and difficult that I was very bad at it. So, as soon as I returned home, I began to do the exercise, and it became my top priority. I do it day and night whenever I am on my feet. The other day, I suddenly woke up at 3:00 in the morning to go to the toilet. But before going there, I did the exercise. As a result, I could not do it as well as I expected. Then, I was so frustrated and could not fall asleep. So I did it for an hour until 4:00 in the morning.
I am still scared of using my right leg, but not so much as before. As I do the exercises, they get rid of my fear.

 整体に毎週通い始めて約3週間が経ちました。 整体師さんからは、歩くときに左足しか使っていない、もっと右足を使って歩くようにと言われています。 特に右の股関節に体重をかけて歩くようにすれば、楽に歩けるようになると言われています。以前にも、主治医に同じことを言われました。 でも、これが苦手なのです。 人工股関節が入れているため、足に体重をかけるのがとても怖いのです。 人工関節を入れて約25年になります。 でも、いまだに、人工関節が信用できず、体重をかけるのを避けがちです。
 でも、整体師さんは、人工股関節が入っていることを気にしません。 最初から右足で訓練するように指示されました。 まずは右足だけで立って、右足に体重を乗せる方法を教えてもらいました。とても、つらく、整体師さんの期待ほどはこなせませんでした。クリニックでできなかった自分に腹が立って、家でも練習しました。 家で何度も繰り返した結果、自分としては、なんとかできるようになりました。 その後、また整体に行きました。 整体師さんも、進歩しているのをみて喜んでくれました。でも、まだ不満のようでした。 もっと右股関節に体重を乗せないといけないと言われました。 そして、正しく歩くための第一歩となる別の練習を教えてくれました。でも、これが、とても辛かったです。あまりに辛く、難しかったので、とても下手でした。 それで、家に帰ってすぐに練習を始めました。それからは、この練習が最優先事項になりました。昼夜を問わず、立っている時は、いつでもこの練習をしています。 先日も、朝3時に突然目が覚めてトイレに行きました。トイレに行く前にこの練習をしました。 でも、思ったほどうまくできなかったため、イライラして眠れなくなりました。 それで朝の4時まで、1時間ほど、この練習をしました。
 まだ右足を使うのが怖いですが、前ほどではなくなりました。練習をするにつれて、恐怖心がなくなってきました。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?