見出し画像

July 23, 2024: EURO2024, My Favourites (ユーロ2024、ボクのお気に入り)

The Euro 2024 had been held in Germany until 14 July, the championship of which was given to Spain. This time, I was not as excited as before. I had quietly seen how the tournament would unfold up to the semi-finals. Then, it was all of my favourite 4 teams that clashed in the semi-finals. The first semi-final was clashed between France and Spain. I love both just as much, and prior to the match, I had debated whether to support France or Spain. And I made up to mind to support France. But France lost to Spain.
The second semi-final was between England and Holland. I also debated which I should support, and I supported Holland. But again, Holland was lost to England. But the 2 loses did not disappoint me so much. Anyway, I was very happy that one of my favourite, Spain, won the championship.
When I was debating which of my 4 favourites I should support, I had a strange feeling. In particular, it was emotionally hard to decide whether to support England or Holland. I lived in both nations and loved them equally. But I had tended to support Holland, and I decided to do the same again this time. I do not know why. But it is probable that I seem to have stronger attachment to Holland than England in my deep mind. It may come from the fact that it was Holland that I first lived in. I needed a time to get used to the Dutch life when I began to live there, in particular, until my wife and daughter joined the life. I had to live alone there for the first 3 months. During the time, I learnt a lot about how to live there and got a lot of support from my Dutch neighborhoods. When I was locked out from my house just a few weeks after I began to live, I got a strong support from one of them. He called a locksmith for me on Saturday to open the door. I ended up paying for about 700 Dutch Guilders (about 50,000 yen). But I could not get into the house without him.
These helps in Holland may still be deeply rooted in my mind and have made me have stronger attachment to Holland than to England.

 ユーロ2024が7月14日までドイツで行われ、スペインが優勝しました。ボク自身は今回は、以前ほど興奮していませんでした。準決勝までは静観していました。その結果、準決勝でぶつかったのは、ボクのお気に入りの4チーム同士でした。最初の準決勝では、フランスとスペインが激突しました。どちらのチームも大好きで、試合前に、どちらを応援しようか迷いましたが、フランスを応援することにしました。でも、フランスはスペインに負けました。
 準決勝の第2戦はイングランド対オランダでした。ここでも、どちらを応援すべきか迷いましたが、オランダを応援しました。でも、またしてもオランダがイングランドに負けました。それでも、大して失望しませんでした。とにかく、大好きなスペインが優勝したことがとても嬉しかったです。
 4チームのうちどこをを応援しようか迷っているとき、不思議な気持ちになりました。特に、イングランドとオランダのどちらを応援するかを決めるのは、感情的に厳しかったです。どちらの国にも住んでいたし、どちらも大好きだったからです。でも、どちらかというと、オランダを応援する傾向があり、今回もそうでした。理由はわかりませんが、ボクの心の奥底では、イングランドよりもオランダにより愛着があるのかもしれません。最初に住んだのがオランダだったせいでしょう。オランダで暮らし始めたとき、特に妻と娘が加わるまで、その生活に慣れるのに時間がかかりました。最初の3カ月は一人で暮らさなければならず、その間、現地での暮らし方について多くのことを学びました。また、オランダの隣人たちからも多くのサポートを受けました。住み始めて数週間後にロックアウト(鍵を家の中において外に出てしまいました)をした時は、隣のオランダ人から強力なサポートを受けました。土曜日だというのに、わざわざ鍵屋を呼んでくれたのです。結局、700ギルダー(約5万円)ほど支払うことになりましたが、彼なしでは家に入ることはできませんでした。
 オランダでのこうした助けが、今でもボクの心に深く根付いていて、イギリスよりもオランダへの愛着を強くさせているのかもしれません。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?