見出し画像

February 3, 2024: Cooking (クッキング)

It has been about ten years since I stopped making dinner. At that time, I had no choice but to do it because my wife had worked in an office in Tokyo. It took her about an hour each way to the office. However, it was not immediately after she began to work that I started making dinner. I began it when she broke her left leg. She suffered from it while she was in Osaka on business. So she came back home with a cane. I thought that she would take sick leave for about a week as it would not be easy for the injured to travel between home and work. But I was wrong. She began to get to work on the following day as she had done before.
However, it was very tough for the injured to make dinner after she came back home. So I decided to try to make dinner. In the beginning, I did not know what to do to make meals and learned it on websites. I checked a lot of cooking websites and found an appropriate one, a cooking website by a Japanese company, Ajinomoto. It had a wide variety of recipes that even I seemed to be able to make. Most importantly, the recipes were so detailed that I could easily make them. So I made dinner every day while she worked in Tokyo even after she recovered from the injury. I did it very hard, which made my wife very happy. It helped to save her workload at home. She was also satisfied with my meals. They were not extremely good, but perfectly acceptable.
However, I quit it as soon as she left the office. She began to make dinner again and has no longer asked me to make dinner ever since. I do not know why she ceased to ask me to make dinner. But one of the reasons is that I spent too much on ingredients. When I had made dinner, I would go to the supermarket every day with a recipe in my hand and buy every ingredient in the recipe, no matter how expensive it was. She must have thought that I was wasting money and that we would go bankrupt if I continued to cook.

夕食を作らなくなって約10年になります。その当時は、妻が東京で働いていたため、作らざるを得なかったのです。妻の職場は、片道で家から約1時間かかりました。 でも、妻が東京で働き始めてからすぐに始めたわけではありません。 始めたのは、妻が左足を骨折したときでした。大阪に出張した時に骨折して、松葉杖をついて家に帰ってきたのです。 怪我をした妻にとって、家と職場を往復するのはたやすくないので、1週間ほどは休暇を取るだろうと思っていました。でも、違いました。次の日から以前と同じように仕事に行き始めたのです。
でも、家に帰ってから夕食を作るのはとても大変そうでした。 そこで、ボクが夕食を作ってみることにしたのです。 最初は食事の作り方がわからず、ウェブサイトで勉強しました。 たくさんの料理 サイトをチェックした結果、適切なサイトを見つけました。味の素の料理サイト です。 レシピ―も豊富で、ボクでも作れそうだったのです。 そしてなにより、レシピが詳しく書かれているので、どれも簡単に作ることができました。 それで、妻が東京で働いている間(怪我が治った後も)、ボクが毎日夕食を作りました。 とても一生懸命やったので、妻もとても喜んでいました。 妻の自宅での仕事を減らす助けになりました。また、ボクの料理にも満足していました。 非常においしいという分けではありませんが、許容範囲内のようでした。でも、妻が会社を辞めたとたん、ボクは料理をつくるのをすぐに止めました。 妻がまた夕食を作るようになり、それ以来、ボクに夕食を作るよういわなくなりました。 なぜ言わなくなったのかは分かりません。でも、その理由の一つは、食材にお金をかけすぎたためだと思います。 夕食を作るときは、レシピを片手に毎日スーパーに行き、レシピの食材をお金に糸目をつけず買っていました。きっと、ボクがお金を無駄遣いしていると考え、このまま料理を作り続けさせたら破産してしまうと思ったのでしょう。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?