見出し画像

January 21, 2024: Chiropractic Clinic (整体)

A few days ago, I went to a chiropractic clinic. It was the first time in my life I went to the clinic. As I wrote many times, I have a problem with my hips and have been struggling to walk as well as ordinary people. Until now, I have tried to improve my gait on my own. But I could see no ray of hope and no sign of improvement. On the contrary, I became increasingly worried about whether what I was doing would make me walk as well as ordinary people. I could not feel that I would be able to walk well with no support like a cane. So I decided to try something I had never experienced before and to go to the clinic.
As soon as the chiropractor checked my body and how I stood, he pointed out that I was standing by bending backwards too much, which had prevented me from walking well. And he told me that first of all, I must correct my standing posture, and he taught me how to stand. It taught me that what I had been doing was wrong. I seemed to misunderstand the meaning of standing straight, which resulted in me standing bent backwards. Then I learnt how to walk. This again told me that I have to correct the way I walk. I was told that I got too caught up in trying to put my foot foo forward. It was as if I were trying to do goose steps. And I was told by him that I would not be able to walk normally forever as long as I continued the way I had done. Then I found that I had to kick the ground more to walk properly.
Since then, I have consciously attempted to kick the ground or the floor whenever I walk. It has been only a few days since I began it. But the attempt has taught me how to shift my weight. Nevertheless, I would need to have a long way to walk properly without support.
For a while, I am going to see the chiropractor twice a week.

数日前、整体に行きました。生まれて初めての経験でした。何度も書いているように、ボクは股関節に問題を抱えており、普通の人並みに歩けません。これまでは自力で歩行を改善しようとしてきましたが、希望の光は見えず、改善の兆しも見えませんでした。それどころか、自分のやり方で普通の人と同じように歩けるようになるのだろうかと不安になっていました。杖などのサポートなしに、うまく歩けるようになるとはとても思えなかったのです。そこで、今まで経験したことのないことを試してみようと思い、整体に行くことにしました。整体師の方に身体と立ち方をチェックしてもらったところ、後ろに反って立っていると指摘を受け、まずは立つ姿勢を正すべきだと言われました。そして、立ち方を教えてもらいました。自分がいままでやって来たことが間違いだったことが分かりました。「まっすぐ立つ」ことの意味を誤解していたようで、その結果、後ろに反って立っていました。それから歩き方も習いました。ここでもまた、今の歩き方を直さなければならないことが分かりました。足を前に出そうとすることにとらわれすぎていると言われました。まるでガチョウ足行進をしようとしているかのようだと言われました。そして、このままではいつまでたっても普通に歩けないとも言われました。それで、もっと地面を蹴らないとちゃんと歩けないことがわかりました。
それ以来、歩くときはいつも意識して地面や床を蹴るようにしています。まだ始めてから数日しか経っていませんが、意識することで体重の移動の仕方が分かりました。とはいえ、サポートなしできちんと歩けるようになるには、まだまだ長い道のりが必要です。
しばらくは週に2回、整体に通うつもりです。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?