見出し画像

Say it, do it, try it. 言ってみること、やってみること、試してみること

言ってみること、やってみること、試してみること

これは成功や運を、つかむ大ヒントです。

先日よく行くカフェで割引券を配っています。
50円か100円のスクラッチ割引券です。

購入すると券をくれて次回使えます。

たまたまその日は店員さんが配り忘れたのか券をくれませんでした。

次の日、購入したときには券をくれました。

その時に5秒位まよいましたが、昨日券を、くれなかったので、もう一枚券をくださいと言ってみました。

すると券を、くれました。

迷ったのはどうせ一枚しかくれないよなとか、ケチくさいと思われるかなとか、周囲の目はないかな、とかでした。

しかし、言ってみることか言わないことかで勇気のいる方は言ってみる方だなと思い、言ってみました。

割引券をもらえたよりも言ってみて実現したときのことが嬉しかったです。

このように運をつかむ人は、駄目で元々で言ってみることや最初から不可能と思わずにやってみること、結果を、気にせずに挑戦する人だなと実感しました。

田中耕一さんのノーベル賞、もポスト・イットもコカ・コーラも心臓マッサージもすべて失敗や、試してみることから生まれています。

生涯最高の失敗

https://amzn.to/3vXwm1Q

失敗は成功のもとというように、
とにかく結果にごたわらずに、やってみることから成功しています。

思い出したのは、AEDを使いました。
歩いていたら車が、つっこんできて運転手を、みたら呼吸を、していません。ぐったりしていました。還暦すぎの太った男性お一人でした

車には免許証やタバコなどがありました。

これはまずいとおもいました。まわりには心配した、男性と夫婦らしき方々が寄ってきました。

声をかけても運転手は動きません。

イスを、横にして男性と協力し心臓マッサージをしました。

夫婦の男性はマッサージすると悪化するかもしれないからやめたほうが良いといいました。
死んでしまうからだめでも、やったほうが良いといいました。

直ぐにAEDが思いうかびました。
近くに公共施設があったのですぐに、もってきました。

呼吸も返事もしないけど、駄目で元々で、使いました。

呼んでいた救急車がきました、パトカーもきました。
運転手は救急車に乗せられました。

後日、消防から連絡があり、良い状態で病院に、運ばれたとだけコメントしました。

トラブルがあるので詳細は教えないようです。

恐らく病院で命を、繋げたのではないかなと思いました。

駄目で元々で、やってみること。

田中耕一さんもポスト・イットの開発者も試してみることで成功しました。

ポスト・イットの発明者は本日、他界したと知りました。
ご冥福お祈りします。

仕事は楽しいかね?

https://amzn.to/3hqOBbV


ここまで。

Say it, do it, try it. This is a great tip for success and luck. The other day, a café I frequent was giving out discount coupons. When you buy a ticket, they give you one to use next time. It just so happened that the clerk forgot to give out the coupons that day, or didn't give them to me. The next day, when I made a purchase, the clerk gave me a ticket. I puzzled over it for about five seconds, but since the clerk didn't give me a ticket yesterday, I asked for another one. Then he gave me a ticket. I wondered if they would only give me one ticket anyway, if they would think I was stingy, or if they would look at me. However, I thought that the brave one would be the one who would try to say it or not, so I did. I was happier when I said it and it came true than when I received the discount coupon. In this way, I realized that people who get lucky are those who try things without thinking they are impossible, and those who challenge without worrying about the outcome. Koichi Tanaka's Nobel Prize, Post-It, Coca-Cola, and heart massage were all born out of failure and trying things out. The Best Failure of My Lifetime https://amzn.to/3vXwm1Q As they say, "Failure is the foundation of success. Anyway, success comes from trying without worrying about the result. What I remember is that I used an AED. When I was walking, a car rushed into my path, and when I looked at the driver, he was not breathing. He was limp. He was a fat man over 60 years old. There was a driver's license and cigarettes in the car. I knew this was not good. Around me, a worried man and a couple came up to me. I called out to the driver, but he didn't move. I moved the chair to the side and cooperated with the man to give him a heart massage. The man and his wife told me not to massage him because it might make him worse. I told them that they should do it even if it would kill them. Immediately, I thought of AED. There was a public facility nearby, so I immediately brought it. He was not breathing or responding, but I decided to use it. The ambulance I had called came, and so did a police car. The driver was put in the ambulance. Later, the fire department contacted us and commented that the driver was taken to the hospital in good condition. They didn't want to give any details because of the trouble. I thought that he might have been able to survive in the hospital. You have to give it a try. Both Koichi Tanaka and the inventor of Post-it succeeded by trying. I found out that the inventor of Post-it passed away today. I wish him all the best. Do you enjoy your work? https://amzn.to/3hqOBbV


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?