見出し画像

小説『Just a Little Bit Suicidal』日本語訳付き。

サークル「NEMURENU」参加作品。四月のテーマは「蛇」。「NEMURENU」は誰でも参加できる、ジャンル不問の、note内のサークルです。この作品は先に英語で書いて、それを訳したものです。


Just a Little Bit Suicidal


Chapter 1

俺の精神科医がドアを開ける。仏陀みたいなフェイクの微笑みで俺を見る。
「ショウジ、どうだ?」
「元気です。ちょっと自殺願望はあります。」
俺は革の長椅子に座る。
 
「この一週間、90年代に自殺した女優のことを考えてました。身長が180cmもあって、ゴージャスなファッションモデルで女優でした。俺みたいに双極性障害で、アルコールと抗不安剤の依存症もあって。」
ドクターの微笑みが消える。
 
「彼女の使ってた薬は、‛フェノバルビタール’って言うんですけど。ドクターなにか知りませんか?」
ドクターは返事をしない。
「この話、凄くいいと思いませんか? 彼女はアルコールでオーバードースをして。カリフォルニアのサンタモニカで!」
 
俺の声は興奮によって高まり、ドクターの声は苛立ちによって高くなる。
「それがなんなんだ?」
彼は古風なドクターチェアから立ち上がって、俺の方を睨む。
「君のような若い人が、そんな死のことを考えてはいけない。」
 
「ドクター! それが7月だったんですよ! 警察もそれが誰で、どうして死んだのか、なかなか分からなかったんだ!」
 
それは暑い日で、彼女は死んだ後もまだ汗をかいていた。たくさんの虫がハッピーに輪になって死体の上を飛んでいた。アルコールと薬の混じった臭いが彼女の体液から立ち昇る……これこそ俺の夢……俺の夢の死!
 
ドクターが座って、俺達は二人共落ち着いてくる。
「彼女はアーネスト・ヘミングウェイの孫だったんですよ。名前は、マーゴ。彼女の祖父も双極性障害で、彼女が自殺したのは、彼がショットガン自殺した、7月の同じ日だったんです。」
 
ドクターの仏陀の微笑みが突然蘇って、そして同じことを聞かれる。
「君には自殺願望があるのか?」
「はい。ちょとだけ。さっきも言った通り。」
彼は溜息をつく。
「どうして君がいる時、私達はいつもこの同じ会話をするんだ?」
俺は机の上にある重たい大理石の時計を見る。あと15分ある。
 
「ショウジ、今週他にはなにか考えてたことはあるのか?」
「蛇のことを考えてました。ヘミングウェイのことを考えてない時は。誰かに蛇って二つペニスがあるって聞いて……
 
……日本人ってアルビノの白くて赤い目の蛇を信仰するでしょう? 雄の蛇は二匹の雌と一時に交尾できるんです……。それでマスターベーションする時どうやるのかなって。一個ずつするのかな、それとも両方一緒にやるのかなって。もし、一つだけだったら、もう一つのが悲しくて寂しい思いするんじゃないかな。でも、もし二本一緒にやったら、両方のペニスを満足させるためには、よっぽどの集中力が必要だろうなって。」
 
「その女優のことと、蛇の間にはなにか関係があるのか?」
彼に聞かれる。俺はそれは考えたことがなかった。時計を見たら、あと7分あった。
 
「俺は、彼女の死に、かすかな幸せを感じるんです。」
マーゴ・ヘミングウェイは生まれた時から、目に見えない翼を背中に持っていた。でもそれがどんどん重くなって、とうとう地面に落ちて、もう飛べなくなってしまった。
 
1996年、7月、サンタモニカで。彼女の身体は死んだ後も熱かった。そして冷たくなって、また熱くなって。彼女の汗はアルコールと、フェノバルビタールという抗不安剤で結晶化して。その半透明の結晶は小さかった……
 
……それ等はゆっくり彼女の首を這いまわって、そして赤い目をした白い蛇に変化していった。それ等は雄だったから、二つのペニスを持っていた。彼等はダンスしながらセックスをして、お互いに絡み合って、彼女の身体に巻き付いて、上がったり下がったりして、どんどんそれが速くなって、速くなって……
 
 

Chapter2
 
電車に乗った。携帯を見たら四時だった。なんだか変な感じがしてくる。世界は同じスピードで進んでる。時も分も秒も。誰も止めることはできない。みんなが終りに向かって進んでいる。世界の終末に向かって。人工衛星の刻む時間にコントロールされている。それが俺をナーバスにさせる。
 
品川駅で電車を降りる。俺の彼氏のヒロキはこの近くで働いている。いつも会うカフェに向かう。
 
止めようとしてるけど、俺はまだマーゴと白い蛇のことを考えてる。ストリートを歩きながら、俺の脳の中で、マーゴと蛇達が俺より早く進んで行く。彼等は俺を追い越して、振り返って、そして俺の方へやって来る。
 
小さな公園のレンガのベンチを見付けた。座ると冷たい。東京の夏はまだ終わってない。風の音は聞こえるけど、風そのものは感じられない。彼氏と話したい。俺の手が震えている。
 
「ショウジ、あと一時間待てない?」
彼はメールを返してきた。彼は俺が今まで会った中で、一番精神的にまともな人間だ。
 
蛇達はまだ俺の周りをクネクネ、前より速く動いている。木陰だと、もっと白く見える。お互いにもつれ合っている。素早く数えたら、13匹いた。26個の赤い目。
 
カフェに着いたら、すっかり疲れてしまった。そこは古いカフェで、椅子のベルベットのクッションが気に入ってる。俺は目をつぶる……先週マーゴと蛇の夢を見たんだ。もしあの夢を逆回しさせられたら、この悪夢から逃れられるかも……この悪夢が始まる前に戻るんだ……でも俺は
 
……そのやり方を知らない。
 
もし生まれる前に見ていた夢を逆回しさせられたら、この世から逃げられるかも知れない。母親の身体の中にいた時に見た夢を思い出すんだ。俺はもう一度目をつぶってみる。
 
目を開けた時、ヒロキが俺に微笑んでいた。ナイスなサマースーツにネクタイ。
「精神科医、どうだった?」
彼はウインクしてくれる。
 
「俺の話が好きじゃないみたいだった。」
俺は下を向く。彼は五才年上で一緒にいると時々俺が、小さな子共になったような気がする。
「どんな話?」
彼は俺の隣の席にくっ付いて座った。周りの人達がこっちの方を見る。ヒロキはグラフィックデザイナーで、セクシュアリティーにはオープンだ。
 
「誰かが蛇にはペニスが二つ付いてるって言ったんだ。そうだとすると、どうやってマスターベーションすると思う? 一個ずつ? それとも二個一緒?」
「両手を使うんじゃない?」
彼はクスクス笑う。
「でも蛇には手がないんだよ。だから触れないんだ。」
俺が真面目な顔で言う。
「じゃあ、メスを探すんじゃない?」
「でも、ヒロキ、ゲイでしょう。」
俺は笑う、
 
俺は疲れてくる。目をパチパチさせる。あの妄想は俺を疲れさせる。ウェイターがコーヒーを持って来てくれる。フレッシュで熱いコーヒー。その香りが直接脳に入り込む。
 
突然疑問が浮かぶ。アルビノの蛇の舌って、どんな色なんだろう?
 
俺はポケットから携帯を出して、検索をするけど、簡単じゃない。赤い、丸い目はたくさん見るけど、舌の色は見付からない……不安感がどんどん増していく。
 
「ショウジ、ドクターに蛇の話しはしたの?」
彼は俺の手を握る。
「言った。それから少し自殺願望があるって。」
俺はほとんど泣きそうになってくる。ヒロキは俺の携帯を握って、俺達はカフェを出る。
 
さっき通った公園に出た。同じベンチに座る。俺は、マーゴ・ヘミングウェイのことを話した。彼女が何者で、俺がどれだけその死に憧れているか……
 
……マーゴと蛇達が、また俺の後ろから通り越して行く。グルっと回って、俺の目を見て、ゆっくりとこっちにやって来る。
 
俺は泣き始めたけど、それは怖いからじゃない。ヒロキは俺の手を握る。彼は俺がなにか見ちゃいけない物を見てるのを知っている。
 
俺の最後の夢を、最後の生を、最後の死を知りたい。
 
一匹の蛇が高くジャンプする。ほとんど触れるくらい。鱗が湿って見えた。蛇は口を大きく開けて、俺は彼の血の様に赤い舌を見る。



Just a Little Bit Suicidal


Chapter 1
 
My psychiatrist opens the door. I look at his fake Buddha smile. “Shoji, how are you?” “I'm fine, just a little bit suicidal.” I sit on the leather couch.
 
“All this week, I've been thinking about an actress who committed suicide in the 90's. She was a 6 ft. tall, gorgeous fashion model and an actress. She had bipolar disorder like me. She was addicted to alcohol and anti-anxiety drugs like me.” The doctor's smile is gone.
 
“Her drug was called 'phenobarbital'. Doctor, do you know about this medication?” He doesn't answer. “Don't you think the story is fascinating, doctor? She took an overdose with alcohol in Santa Monica, California!”
 
I raise my voice with excitement and the doctor raises his voice with frustration. “So what?” He stands up from the old-fashioned doctor's chair and stares at me. “A Young man like you shouldn’t think about a death like this.”
 
“Doctor! It was in July! Police had a hard time identify her and figuring out the cause of death!”
 
It was hot, she was still sweating even after she died. Millions of happy bugs flew in circles over the body. The mixed smells of alcohol and the drug from her body fluid... This is my dream... my dream death!
 
My doctor sits down, we both cool down now. “She was one of the granddaughters of Ernest Hemingway. Her name was Margaux. Her grandfather had bipolar and she committed suicide on the same day he shot himself in July.
 
The doctor's Buddha smile suddenly comes back and he asks me the same question again. “Are you suicidal?”
 
“Yes, just a little bit, like I said earlier.”
 
He sighs. “Why do we have to have the same conversation every time you are here?” I look at the heavy marble clock on his desk, we still have 15 minutes.
 
“Shoji, what else have you been thinking about this week?”
 
“I've been thinking about snakes a lot, when I wasn't thinking about the Hemingways because someone told me that a male snake has two penises…
 
…You know, Japanese worship pure white albino snakes with red eyes. He can have sex with two females at a time... I wonder how they masturbate, one penis at a time or two together. If he does only one, I guess the other one feels sad and lonely, but if he does two together, he needs a lot of concentrations to make both penis satisfied at the same time.”
 
“Is there any connection between the actress and the snakes?” he asks. I've never thought about that. I look at the clock, we have 7 more minutes.
 
“I feel subtle happiness in her death.” Margaux Hemingway was born with invisible white wings on her back but they got heavier and heavier, until she fell to the ground and couldn't fly anymore.
 
In July, 1996, Santa Monica. Her body was still hot after she died, then cold and hot again. Her sweat was crystallized with alcohol and the anti-anxiety, called 'phenobarbital'. The semitransparent crystals were small...
 
…they slowly started creeping on her neck, and they formed tiny white snakes with red eyes. They were males who had two penises each. They danced, had sex and tangled around each other, curling up and down her body, speeding up and up...”
 

 
Chapter 2
 
 
I'm on the train, looking at my phone. It says 4 pm. I feels strange, time goes with the same speed around the world, hour, minute and second. No one can stop it. We're all going forward to the end, to the end of the world. We're controlled by the time from the space satellite. That makes me nervous.
 
I get out of the train at Shinagawa station. My boyfriend, Hiroki, works near here. I'm going to the cafe where we usually meet.
 
I try to not, but I'm still thinking about Margaux and white snakes. I'm walking on the street, in my brain, Margaux and snakes are crawling faster than me. They pass me, then turn around and come back toward me.
 
I find the brick bench in the small park. It feels cold, the summer in Tokyo is not over yet. I can hear the sound of the wind but I can't feel it. I want to talk to my boyfriend. My hands are trembling.
 
“Syoji, can you wait one more hour?” he answers. Hiroki is the most mentally healthy person I've ever met.
 
The snakes are still creeping around me, even faster now. They look whiter under the tree. They're tangled around each other. I quickly count them... there are thirteen with twenty six red eyes.
 
I arrive at the cafe, I'm exhausted. This is the old cafe. I like the chairs with velvet cushions. I close my eyes... I remember they were in my dream last week, Margaux and snakes. If I could reverse the dream, I might get rid of these delusions... going back before the nightmare began but unfortunately...
 
... I don't know how.
 
If I could reverse the dream that I had when I was born, I might escape from this world. I have to remember what kind of dream I was having inside my mother’s body. I close my eyes again...
 
When I open my eyes, Hiroki is smiling at me. He is wearing a nice summer suit and tie. “How was your psychiatrist?” he gives me a wink.
 
“He didn't like my story.” I look down. Hiroki is five year older. I sometimes feel like I'm a little boy when I'm with him.
 
“What story?” He sits next to me closely. Some people look at us. Hiroki is a graphic designer, he is open about his sexuality.
 
“Someone told me that male snakes have two penises each. How do you think they masturbate? One at a time, or both together?”
 
“I would say use both hands,” he giggles.
 
“Snakes don't have hands, you can't touch your penises,” I said seriously.
 
“Then, I would find a female,” he said.
 
“You're gay, Hiroki,” I laugh.
 
I'm getting tired. I open and close my eyes. These delusions make me exhausted. The waiter brings me coffee; it's fresh and hot. The smell of coffee go directory into my brain.
 
Suddenly a question comes to my mind. What colour is an albino snake's tongue?
 
I take my phone from my pocket and search but it's not easy. I see a lot of his round red eyes but I can't find any photo showing his tongue... My anxiety goes up and up.
 
“Shoji, did you tell your doctor about the snakes?” he holds my hands. “Yes, and I told him that I'm a little bit suicidal.” I'm almost crying. Hiroki grabs my phone and we leave the cafe.
 
There is the small park that I stopped on the way. We sit on the same bench. I tell him about Margaux Hemingway, who she is and how much I'm fascinated by her death...
 
... I see Margaux and snakes come from behind me and pass me again. They turn around, look into my eyes and then move slowly toward me.
 
I start crying but not because I'm scared. Hiroki holds my hand. He knows I'm seeing something that I'm not supposed to see.
 
I want to find out about my last dream, my last life and my last death.
 
One of the snakes jumped high. I can almost touch him. His scales look wet. He opens his mouth wide and I see the blood red tongue.

 

The End

初出 2018?


#hemingway #ヘミングウェイ #蛇 #ネムキリスペクト #自殺願望 #精神科医 #英語 #小説 #英語で小説を書こう #英作文 #英文法 #inkitt #NEMURENU


アメリカの小説投稿サイト、Inkitt

英語で小説を書く方法

YouTube「百年経っても読まれる小説の書き方」



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?