見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   3月14日 March 14

生きているのは、もはや、わたしではない。
キリストが、わたしのうちに生きておられるのである。
しかし、わたしがいま肉にあって生きているのは、わたしを愛し、
わたしのためにご自身をささげられた神の御子を信じる信仰によって、生きているのである。
ガラテヤ 2:20【口語訳】
 
I have been crucified with Christ, and it is no longer I who live,
but Christ lives in me.
That life which I now live in the flesh, I live by faith in the Son of God,
who loved me, and gave himself up for me..
Galatians 2:20【WEB】 

AIによるイメージ。ガラテヤ 2:20 Galatians 2:20
信仰者は神であるキリストを見上げると同時にキリストの愛の命令に従って生きています。
The believer looks up to Christ as God and at the same time lives according to His command of love.

この聖句は、キリストとの結びつき、信仰、そして神の御子への信頼について教えています。
1.キリストとの一体化: 「生きているのは、もはや、わたしではない。キリストが、わたしのうちに生きておられるのである。」という部分は、信仰者がキリストと一体化していることを示しています。私たちはキリストと共に生き、彼の愛と力を受けています。
2.信仰による生き方: 「わたしがいま肉にあって生きているのは、わたしを愛し、わたしのためにご自身をささげられた神の御子を信じる信仰によって、生きているのである。」という部分は、信仰者が神の御子への信頼と愛によって生きるべきであることを示しています。私たちの信仰が私たちの生活に影響を与え、私たちを導くべきです。
この教訓を具体的な事例に適用すると、信仰者は日々の生活で次のように行動することができます:
3.神の愛を受け入れる: 神の愛を受け入れ、他人を愛し、慈しみの心を持つことで、キリストとの一体化を実感します。
4.信仰に基づいて行動する: 神の御子への信仰に基づいて、善行を行い、他人に奉仕し、愛と希望を広めることができます。
私は、キリストと強く結びつき、信仰、神の御子への信頼を増したいと祈ります。

This passage teaches about union with Christ, faith, and trust in the Son of God.
1.Unity with Christ: "It is no longer I who live, but Christ lives in me. Christ lives in me. indicates that the believer is united with Christ. We live with Christ and receive his love and power.
2.Living by faith: "I live in the flesh now because of faith in the Son of God, who loved me and gave Himself for me. indicates that the believer should live by trust and love for the Son of God. Our faith should affect our lives and guide us.
Applying this lesson to concrete examples, the faithful can act in their daily lives in the following ways
3.Accept God's love: By accepting God's love, loving others, and being compassionate, we realize our oneness with Christ.
4.Acting in faith: I can do good deeds, serve others, and spread love and hope based on my faith in the Son of God.
I pray to be strongly united with Christ and to increase my faith and trust in the Son of God.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?