見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   2月21日 February 21

彼らは、価なしに、神の恵みにより、
キリスト・イエスによるあがないによって義とされるのである。
ローマ 3:24【口語訳】
 
being justified freely by his grace
through the redemption that is in Christ Jesus;,
Romans 3:24【WEB】

AIによるイメージ。ローマ 3:24 Romans 3:24
信仰者は、キリストの十字架の贖いが自分の罪のためであったことを信じて、
恵みとして受け入れています。
The believer believes that Christ's atonement of the cross was for his sins and accepts it as grace.

この聖句は、私たちが神の恵みとキリストのあがないによって義とされ、信仰者として生きることを思い出させてくれます。 
価なしの義: 私たちが神の恵みによって義とされることを強調しています。私たちの行いや努力によるものではなく、キリストの贖いによって私たちは神の前で義とされています。私たちが自己の努力だけでなく、神の恵みを受け入れることを覚えておくべきです。
キリストのあがない: イエス・キリストの死と復活によって、私たちは罪から解放され、神との和解が成されました。このあがないは私たちの信仰生活の中心であり、私たちが神の恵みを受けて義とされる根拠です。
信仰者の生活への適用: 私たちが自分の信仰を実践する際にも適用されます。私たちは自己の努力だけでなく、キリストのあがないを受け入れ、神の恵みに頼りながら生きるべきです。私たちの罪を認め、キリストに信頼し、神の恵みを受け入れることで、信仰者としての生活が成り立ちます。
私はキリストの贖いの恵みによって神の御前に義とされていることに感謝の祈りを捧げます。
 
This passage reminds us that we are justified by God's grace and the redemption of Christ and live as believers.
Righteousness without price: emphasizes that we are justified by God's grace. We are justified before God through Christ's atonement, not by our deeds or efforts. We should remember that we accept God's grace as well as our own efforts.
Christ's Atonement: Through the death and resurrection of Jesus Christ, we have been set free from sin and reconciled to God. This redemption is central to our life of faith and is the basis for our justification by God's grace.
Application to the life of the believer: It also applies to our practice of our faith. We should live not only by our own efforts, but also by accepting Christ's redemption and relying on God's grace. It is by acknowledging our sin, trusting in Christ, and accepting God's grace that we live as believers.
I offer a prayer of thanksgiving that I am justified before God by the redeeming grace of Christ.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?