見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   3月15日 March 15

信仰の導き手であり、またその完成者であるイエスを仰ぎ見つつ、走ろうではないか。彼は、自分の前におかれている喜びのゆえに、恥をもいとわないで十字架を忍び、神の御座の右に座するに至ったのである。
へブル 12:2【口語訳】
 
looking to Jesus, the author and perfecter of faith, who for the joy that was set before him endured the cross, despising its shame, and has sat down at the right hand of the throne of God.
Hebrew 12:2【WEB】 

AIによるイメージ。へブル 12:2 Hebrew 12:2
信仰者はイエス・キリストを救い主であり人生の導き手として生活します。
Believers live their lives with Jesus Christ as their Savior and guide in life.

この聖句は、信仰の導き手であり、完成者であるイエス・キリストに焦点を当てています。
 
1.信仰の導き手としてのイエス: イエスは私たちの信仰の導き手です。私たちは彼を仰ぎ見て、彼の教えに従い、信仰生活を歩むべきです。彼は私たちの前におかれている喜びのために、恥をもいとわずに十字架を忍び、神の御座の右に座りました。私たちも彼に従い、信仰を深めていくことが大切です。
2.耐え忍ぶこと: イエスは私たちのために苦しみを忍び、十字架にかけられました。私たちも困難や試練に直面したとき、耐え忍ぶことが求められます。信仰者は、イエスのように喜びを見据えて、恥をもいとわずに立ち向かうべきです。
3.神の訓練を受けること: 聖句は、神が私たちを訓練し、成長させてくださることを示しています。私たちは神の子として取り扱われ、訓練を受けるべきです。訓練は当初は辛く感じるかもしれませんが、後になって平安な義の実を結ばせるものです。
4.きよさを追求すること: 私たちは神の前できよくありたいと努めるべきです。きよくならなければ、主を見ることはできません。神の恵みからもれないように、苦い根がはえ出て他の人々を汚さないように気をつけましょう。
私は、イエスを私の信仰の導き手として従い、信仰生活を歩めるようにと祈ります。

This passage focuses on Jesus Christ as the guide and finisher of our faith.
1. Jesus as the Guide and Finisher of our Faith: Jesus is the guide of our faith. We should look to him and follow his teachings in our life of faith. He endured the cross and sat down at the right hand of the throne of God, willing to suffer shame for the joy that is set before us. It is important for us to follow him and deepen our faith.
2.Endure: Jesus endured suffering and hung on the cross for us. When we face difficulties and trials, we too are called to endure. Believers should face them with joy in view, as Jesus did, and with a willingness to suffer shame.
3. To be trained by God: Scripture shows us that God trains us and makes us grow. We should be treated and trained as children of God. Training may seem hard at first, but later it will produce the fruit of peaceful righteousness.
4.Pursuit of Holiness: We should strive to be good before God. Unless we are clean, we will not see the Lord. We must be careful not to leak out of God's grace, lest we defile others with our bitter roots.
I pray that I may follow Jesus as my guide in my faith and walk in faith.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?