見出し画像

240203 嗤われず笑わしたい

殺しに来ている
そう言われました

水を飲む
そのタイミングで
面白い事を言ったらしい

全くの無自覚で
相手が面白さを見付けて
大笑いスるのである
 
さぁ笑わせるぞ!
と笑わせられたなら
一度はマイクの前に立ち
その実力を
試して見たかった

袖から観る
彼らの勇姿は
ソレはソレは
格好良かったのだ

僕のソレは
相手次第

面白みは僕サイドからは
用意デキないのです

何かのズレ
何かの違和感が
落差を生んで
其処に面白さを
感じて貰える訳
らしいです

笑って貰えるのは
嫌いじゃないけど
気管支に入った水を
咳き込んで吐き出す姿は
 
何とも悲しくて
身の置き場に
困ってしまうのです


240203 I want to be laughed at, not laughed at

They're here to kill us.
That's what they told me.

He said it was time for a drink of water.
He said something funny.

He didn't know what he was saying.
The other person finds it funny
And they're laughing their asses off.
 
Now let's make them laugh! And if you can make them laugh
Once you get in front of the microphone
I wanted to see if I could do it

Watching from offstage
The way they look at you
So, so, so...
They were so cool.

My side depends on the other side

I can't provide the fun from my side

There's something off.
Some discrepancy
There's a gap.
That's what makes it interesting.
That's why people find it interesting.
It seems

I don't mind people laughing.
But the sight of him coughing up water
Coughing up water in his bronchial tubes
 
It's so sad.
I'm at a loss for where to put myself.

by DeepL

ここから先は

386字
この記事のみ ¥ 200

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?