見出し画像

Vol.24| 惚れた相手から学ぶ...よく笑う友人たちとの青春の思い出より│To learn from someone you fell in love with…From memories of youth with friends who often laugh.



◎日本語◎

思春期に大切な人を亡くしたことで笑う事を忘れかけていた私。

そんな私に、「心の底から笑う」ということを

楽しく、明るく、教えてくれた、素敵な友達のお話です。

10代20代の頃、よく決まった女友達の5人で集まり、いわゆる「女子会」なるものを開いていました。

そこで互いの誕生日を祝い合ったりしていました。

コロコロと何気ないことでも楽しんでよく笑う子達ばかり。

誰かが一言喋ると、途端にそこに笑いの渦が起きます。


この5人で集まると、よくこんな話題になります。

「この中で一番ボケボケなのは誰? せーの!で指差して答えよう!」

毎回、指の矢印はバラバラでまとまらず。。

結局。
「私たちみんなボケボケだね!」
でまとまり、またまた笑いが沸き起こります。

会う度に、
「心の底から笑うことがこんなにも楽しいのか~!!」と気付かされました。

凍っていた心も次第に溶けていき前向きに生きる元気を沢山沢山もらいました。

友人たちに共通していること。

それは、完璧でなくてもいい。ありのままの自分自身を誇りに思い、愛情を持ち、大切にしている。ということ。

沸き起こる笑いの渦がこのメッセージを表していました。

お陰で私は
ちょっとマヌケだなと思っていた自分についても優しく受け入れられるようになりました。

そんな私を受け入れてくれる友達との空間が居心地良く、心の底からケタケタと涙が出るほど笑うことができました。

そしてもう一つ学んだこと。


人生で大切なことを教えてくれる人は、
誰もが知っている著名人である必要はなく、遠い存在である必要もない。

ということ。


きっと、あなたのすぐ身近にもいますね^^

仲のいい友達かもしれない。

大好きな恋人かもしれない。

尊敬する両親かもしれない。

憧れの先輩かもしれない。

"身近にいる好きな人から教わる"からこそ受け取れる幸せがある。

それは、「惚れた相手に学べる幸せ」

これは、あなたの心強い原動力になる。


惚れた人から学んだ事を、胸に刻む。

そして、

”惚れた人から学んだことのお陰で、人生が上手く行く。”

これ、とっても嬉しくなりませんか^^


好きな人からもらったパワーが、共に過ごした思い出が、いつもあなたを支えてくれている。

例え会えなくても、会えたような感覚になれ、元気や幸せがふわ~っと湧いてきますね^^

逆も然り。

あなたがすごい人になる必要なんてなく、

周りの人を受け止めてくれる心優しいあなたと仲良くなりたい。

ちょっと抜けててお茶目な居心地の良いあなただから一緒にいたい。

と、私は思います^^


2021年も、あなたの価値ある人生を陰ながら応援しています💐✨

読んで下さりありがとうございます^^


「ヨガのお仕事で落ち込んだ話」はこちら~


◎English◎


I forgot to laugh because I lost an important person for me during adolescence.

It is a story of a wonderful friends who taught me "laughing from the bottom of my heart" happily and brightly.


When I was in my teens and 20s, I often met five female friends.

So we were celebrating each other's birthday.

All friends who enjoy casual things and laugh a lot.

As soon as someone speaks, a whirlpool of laughter occurs there.


When these five people get together, such topics often come up.

"Who is the most out of focus? Let's point and answer!"

Every time, the arrows on the fingers are not separated and untied.


After all.
"We are all out of focus!"
And again, laughter comes up.

Every time I meet them
"It's so much fun to laugh from the bottom of my heart!"

My frozen heart gradually melted and I got a lot of energy to live positively.


What they have in common.

It doesn't have to be perfect. They are proud of themselves, loving and cherishing themselves. That being.

The boiling whirlpool of laughter represented this message.

Thanks to that, I have been able to accept my little silly self.

The space with my friends who accepted me was comfortable, and I was able to laugh with tears from the bottom of my heart.

And one more thing I learned.



Such a person is close to you ^^

He may be a good friend.

He may be your lover.

He may be respected parents.

He may be a longing senior.


There is happiness that can be received from "learning from a favorite person close to you".

That is "Happiness to learn from someone you fall in love with."

This will be your encouraging driving force.

Engrave what you have learned from someone you fall in love with.

And "Your life goes well thanks to what you have learned from the person you fell in love with."

Wouldn't you be very happy with this ^^


The power you get from the people you like and the memories you and they have spent together always support you.

Even if you can't meet, you can feel like you've met them, and your energy and happiness will spring up.

The reverse is also true.

You don't have to be a great person,
I want to get along with you, who is pure and will accept the people around you.

I want to be with you because you are a little confused and cozy.


In 2021, I support your valuable life behind the scenes.💐✨

Thank you for reading ^^



Click here for "A story that was depressed by yoga work"

あなたのその気持ちと想い、素晴らしく嬉しいです。 私の人生にとって大きな今後の活力になりなす。 いただいたサポートは今後の活動や勉強に使わさせていただきます*^^*