見出し画像

【35歳、単独渡米。初めて語学留学】留学費用、おいくら万円?

8月頭の2週間、ロサンゼルスに行っていた。
そこに住む友人に会うために。
語学学校に通うために。

実は、アメリカ本土は初めて訪れた。

日本を経つ当日、オンライン英会話をしていたので、復習がてらそのときの話を書こうと思う。

羽田をpm12時出発するその日の朝、オンライン英会話をしていた理由は・・・・もったいないから(笑)

私の利用するオンライン英会話サービスは、1週間90分レッスンと決められていて、その時間を消費しなかったからといって次週に繰り越せないのだ。

日本を出発するギリギリまで英語力を高めよう!、そういう思いも少しあったけれど、私のもったいない精神によってレッスン開始ボタンをポチっと押していた。

🌻🌻🌻
以下、講師との話を書き起こしてみた。
講師の話は太文字にしてある。

Today I have to leave Japan.
Do you know where I'm going?
It's Los Angeles.
It's a 10-hour flight.
I leave at 12 noon today and arrive there at 6am.
Morning will come again.
Thinking about that, I couldn't sleep well last night.

今日、日本を発たなくてはいけません。どこに行くか知っていますか?ロサンゼルスです。10時間のフライトです。今日は12時に出発して、6時に到着します。また朝が来ます。そんなことを考えると、昨夜はよく眠れませんでした。

I'm leaving home after this class.
I can't be late.
In fact, I went to the same Haneda airport yesterday.
Because I'm leaving my children with my mother.
It's about a three-hour flight and bus ride to my mother's house.
While I'm gone, they're going to meet their grandparents, uncles, aunts, and cousins.

この授業が終わったら家を出ます。遅れるわけにはいきません。実は昨日も同じ羽田空港に行ってきました。子供達を母に預けているからです。母の家までは飛行機とバスで3時間くらいです。私がいない間に、子供達は祖父母や叔父、叔母、いとこ達に会う予定です。

My daughter is 7 years old, so she was sad that I was leaving.
When I left my parents' home, she was crying.
She sent me a message from my mother's phone saying, "Come back soon."
But my daughter is looking forward to seeing her beloved relatives.
And my son is just 1 year old, so he didn't seem to understand the situation.

娘は7歳なので、私が帰ってしまうのが悲しかったようです。実家を出ると、娘は泣いていました。母の携帯から「早く帰ってきてね」とメッセージを送ってきました。でも、娘は大好きな親戚に会えるのを楽しみにしているようです。そして息子はまだ1歳なので、状況を理解していないようでした。

I plan to attend school in Los Angeles.
I will be staying in the school's dormitory, but I can't check in until 4pm.
I will arrive at Los Angeles International Airport at 6am.
It's about an hour's drive from there to the dormitory.
I will have a single room in the dormitory.
There is a shared kitchen, so I will be able to cook my own meals.
The yen is getting weaker and weaker, so I won't be able to eat out every time.
I got some budget estimates from a few agents, and I tried to negotiate the price.

ロサンゼルスの学校に通う予定です。学校の寮に泊まるのですが、チェックインは午後4時までです。ロサンゼルス国際空港には午前6時に到着します。そこから寮までは車で約1時間です。寮ではシングルルームになります。共用キッチンがあるので、食事は自分で作ることができます。円安が進んでいるので、毎回外食はできません。いくつかのエージェントから予算の見積もりをもらい、価格交渉をしてみました。

I paid 370,000 yen for school fees and accommodation fees.
I don't think it's too expensive. But the school's response is not good.
They are especially slow to contact me.
Yesterday, I received the password to enter the dormitory and important information.
It was the day before I left Japan. I wrote all of that down in case I need to connect to my cell phone in Los Angeles.
So I couldn't sleep much.

学費と寮費で37万円支払いました。高すぎるとは思いません。でも学校の対応は良くありません。特に連絡が遅いです。昨日、寮に入るためのパスワードと重要な情報が届きました。日本を出る前日でした。ロサンゼルスで携帯電話に接続する必要がある場合に備えて、それらをすべて書き留めました。そのため、あまり眠れませんでした。

HAVE A GOOD DAY!

■他の雑談については、コチラ■

■自己紹介記事は、こちら■

 🌻🌻🌻

私が利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓



この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?