見出し画像

#77 土日だからって遅く起きるとなんだか全てうまくいかない と思った話

自己紹介

  • オーストラリア ブリスベン在住

  • Blog のようなポッドキャストを配信しています

    • 本編の英語日記の部分は英語・日本語交互に話しています

そのポッドキャストはこちらです
Noteではそのポッドキャストの文字起こしを記録として残しています。

Apple派のあなたはこちら

Spotify / ウェブ派のあなたはこちら


今日の内容

今日は、タイトルの通りなんですが土日にゆっくりしすぎたらなんだかうまくいかないなぁって思ったって言う話をしています。

ご興味ある方いらっしゃいましたらお付き合いいただけたら幸いです

今日の文字起こし

Hello everyone, welcome to today’s episode of my podcast! This podcast is about my daily life in Brisbane, Australia as a native Japanese-speaking learner of English.  This podcast is bilingual, using both English and Japanese. 

皆様こんにちは  今日も聞いてくださってありがとうございます。この Podcast はオーストラリア ブリスベンに住んでいる私が「ねぇ聞いて。こんなことがあったの」という出来事を英語 日本語の両方使って話す Voice logをお届けする ポッドキャストです。

As I am still learning English which is my second language, so please excuse my errors and feel free to correct my English or be kind to my English with errors. I hope my English is understandable to all of you!

まだまだ英語は勉強中なので 色々 英語の間違いなどあると思いますが そんな時はぜひぜひ コメントなどでこうしたらいいよ など教えていただけたら嬉しいです。 頑張って 分かりやすい英語を話せるようにしたいと思います。

On today's show, we're going to talk about something that many of us can relate to feeling like we've wasted our time when we wake up late on the weekends.

今日は、もしかしたら私のような方もいらっしゃると思うんですが、週末だからって遅く起きたら何か時間無駄にしている気がするって言うお話です。

Before we dive in, let me share a bit about my weekend routine. Fridays are particularly hectic for me, but once the day is over, I'm ready to embrace the weekend. Like many of you, I enjoy unwinding on Friday nights, usually with a nice beer or glass of wine. As a result, I tend to sleep in on Saturdays, often waking up around 9 or 10 am.

本題に入る前に、私の週末のルーティーンをお話しさせてください。私は金曜日が1番忙しいんですよね。なのでその日が終わってからは「週末楽しむぞモード」に入ります。多分皆さんと同じように金曜日はゆっくりしたいなと思っていますまぁ私の場合はビールとかワインとかと一緒にゆっくりしてることが多いです。 まぁお酒を飲んでいるからと言うこともあるんですが、土曜日は朝の9時とか10時に起きていることが多かったんです

Now, here's the thing. During the weekdays, I wake up at 5 or 6 am. So, when I sleep in on the weekends, I can't help but feel like I'm wasting precious morning hours. I mean, I do appreciate the chance to rest and catch up on sleep, but sleeping in too much often leads to feelings of guilt because I don't accomplish much.
平日は大体朝5時から6時に起きることが多いんです。だから週末に遅く起きるとなんか朝の時間無駄にしているような気がしていたんですよね。もちろんゆっくり寝られるとかしっかり休めるっていうのはとても大事なことだと思っています。ただ寝過ぎると何かやりたい事が終わらなくて、罪悪感を感じることが多かったんですよね

That's when I decided to make a change. I started waking up at my usual weekday time, around 6 or 6:30 am, even on Saturdays. And It actually worked really well! I found that by sticking to my regular routine, I could get everything done and still have plenty of free time by 3 or 4 pm. Also, I didn't have to readjust my routine when the new week rolled around.

そんなわけで、週末ルーティーンを変えることにしました。平日と同じように大体6時とか6時半ぐらいに起きることにしました。これが結構良かったんですよ。えー平日と同じようにいつものルーティンにすることでまぁいろいろねやらなきゃいけないことが終わっても、まだ3時とか4時なのでたくさんまだまだ遊べる時間があると言う事ですね。 で、週末に遅く起きると月曜日に朝早く起きるのが辛かったんですけど、毎日同じ時間に起きているので、月曜日の起きづらさみたいなものもなくなりました

In the past, I used to believe that I needed to stay in bed as long as possible to rest my body. However, I soon realized that throwing off my daily routine only added to the sense of unfinished tasks. So now, even on weekends, I try my best to follow my regular routine in order to maintain a sense of normalcy.
今までは、なるべくベッドに長い 時間入ることが体を休めるために必要だと思っていたんですけど、(歳をとってきたんですかね)今はルーティーンを変えることの方が、疲れるんだなぁと思いました。なので週末でもいつも通りのルーティーンをしてて「普通」を続けることが今の私には大事だなぁと思いました

So Waking up early on weekends may seem counterintuitive to getting rest, but for me, it really worked.

まぁ、週末に早く起きるっていうのはゆっくり休むって言うことをに反してるような気がするんですけど、いつも通りを続けるって言う事は結構大事だなぁと思いました。

That's all for today! Thank you for listening to this episode, and I hope you enjoy today's episode. Okay, so  Have a fantastic day everyone, and I will see you in the next episode. Bye!

今日も 最後まで聞いて下さってありがとうございました。どなたかのご参考になるか、このエピソードを楽しんでいただけたら嬉しいです。
それでは今日という1日が皆様にとって素敵な1日になりますように
また次回のエピソードでお会いしましょう。さようなら〜



この記事が参加している募集

#英語がすき

19,756件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?