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NFTは死にかけているが、それは良いニュースだ。(NFTs are dying but it’s good news)

NFTs are dying but it’s good news
NFTは死にかけているが、それは良いニュースだ。

This was inevitable
これは避けられませんでした

Photo by Sigmund on Unsplash
写真、アンスプラッシュのシグモンド撮影

Redatheworld
レダザワールド著

Oct 6, 2022
2022年10月6日


Introduction
はじめに

No, I won’t write about the market crashing, or the all-time low volume on Opensea, NFT was never only about that, before being a speculative asset it’s a tech, and the tech is still here even though the volume is gone.
いいえ、市場の暴落やOpenseaでの史上最低のボリュームについては書きませんが、NFTはそれだけではありませんでした、投機的な資産になる前は技術であり、ボリュームがなくなったとしても技術はまだここにあります。

The Death of NFT
NFTの死

NFT, we want it or not, is often a synonym for hacks, scam, rug pull, and wallet drainers, and you can probably find another pejorative adjective to define it. The reputation of NFT is currently even lower than its all-time low volume on Opensea.
私たちが望むかどうかにかかわらず、NFTは、ハッキング、詐欺、揚げ足取り、ウォレットドレインの同義語であることが多く、おそらくそれを定義するための別の軽蔑的な形容詞を見つけることができます。NFTの評判は現在、オープンシーでの史上最低量よりもさらに低くなっています。

NFT has an overall horrendous reputation due to so many hacks, scams, and rug pull, article by Vice.com
NFTはそれほど多くのハック、詐欺と揚げ足取りのために全体的な恐ろしい評判があります、Vice.comによる記事

So, what’s next for it? are all companies just moving on and forgetting completely about the tech or is something new happening instead?
それで、その次は何ですか? すべての企業が先に進んでテクノロジーについて完全に忘れているのでしょうか、それとも代わりに何か新しいことが起こっているのでしょうか?

What I have been observing these last few months is the death of NFT not as a tech but as a brand. NFT has been poorly branded from the very beginning, what most people heard is “you can make life-changing money with it”, which works in a bubble but doesn't work that well in the current market.
私がここ数ヶ月観察してきたのは、技術としてではなくブランドとしてのNFTの死です。NFTは当初からブランド化が不十分であり、ほとんどの人が聞いたのは「それで人生を変えるお金を稼ぐことができる」であり、これはバブルでは機能しますが、現在の市場ではそれほどうまく機能しません。

NFT cannot only be an investment, it has to be digital goods first
NFTは投資だけではりえない、それは最初にデジタル商品であるべき

NFT is being rebranded so the speculative aspect of it is removed. Speculation and investments are stressful actions and many of us know they can be destroying.
NFTはブランド変更されているため、NFTの投機的な側面は削除されています。投機と投資はストレスの多い行動であり、私たちの多くはそれらが破壊される可能性があることを知っています。

Not everyone wants to invest or speculate, it’s actually for a minority of people. However, most people consume, collect, and buy stuff they like. Moving to an increasingly digital world, people are getting more familiar with buying those digital goods than they would buy any physical goods.
誰もが投資や投機を望んでいるわけではなく、実際には少数の人々のためです。ただし、ほとんどの人は好きなものを消費、収集、購入します。ますますデジタル化する世界に移行すると、人々は物理的な商品を購入するのと同じように、これらのデジタル商品の購入に慣れてきつつあります。

Photo by Dollar Gill on Unsplash
写真、アンスプラッシュのダラージル撮影

The shift we are seeing is NFT moving from a speculative asset to just a digital consuming good like any other, and that is where rebranding comes into action.
私たちが目にしている変化は、NFTの投機的な資産から他の資産と同じように単なるデジタル消費財への移行であり、そこでブランド変更が実行されます。

NFT is being rebranded for mass adoption
NFTは大量採用のためにブランド変更中

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