1分音読:かぐや姫:TOEIC730点レベル

英語/日本語

Long ago in Japan, a bamboo cutter found a small girl in a bamboo.
むかしむかし日本で、竹とりが竹の中に小さな女の子を見つけました。
The girl, Kaguya-hime, grew up to be very beautiful.
その女の子、かぐや姫は、とても美しく成長しました。
Many princes wanted to marry her, but she asked them to do hard things.
多くの王子たちが彼女と結婚したかったですが、彼女は彼らに難しいことをお願いしました。
Finally, they discovered she was from the moon.
ついに、彼らは彼女が月から来たことを知りました。
She had to go back, making her parents very sad.
彼女は帰らなければならず、両親はとても悲しくなりました。

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?