見出し画像

#93 選択 〜 Choice 〜

今回は、今までも何度か書いているインテンション設定についてです。
最後に私のインテンション設定方法を紹介します。
The main content of this article is about setting intentions that I have shared several times.
And this time, I introduce my method to set my intentioinis.

ゴール 〜 Goal 〜

なるべく、自分の目標を忘れないように心掛けています。
I try not to forget what my goal is.

毎日、目の前に起こることに気を取られてしまうことが多いから。
それに対応しているうちに、違うことが起きて、気づいたら1日が終わることもあります。
But, it is hard because I tend to care about what happens in front of me.
While I take care of that, another thing happens, and you know, time flies.

それって、自分のしたいことを無視していることなんです。
That is how I ignore my desire to do what I want.

だから、ビジョンボード作成、日々のインテンション設定やジャーナリングを活用して、
私は最終目的地みたいなものを見失わないようにしています。
So, I create my vision board, set my intentions, and journal to focus on my goal.

そこに辿り着くまで、前に進んでいないように感じることもある。
でも、ゴールは忘れずに、瞬間瞬間を生きる
In my journey, it happens to feel that I do not move forward.
But, live each moment and remember who you want to be.

そのゴールこそが、自分軸と呼ばれているものなのかな、とも思っています。
For me, the goal itself might be what people call “own perception.”

感謝 〜 Appreciation 〜

先日、私がいつもしているのとは異なるインテンション設定をする機会をいただきました。
今日で29日目になります。
The other day, I received an opportunity to set my intentions with a new method.
And, it is day 29.

過去の経験に基づいて起こりやすかった自分の反応や、その後に受け取る結果が変わってきています。
My reactions that are based on my past experiences and the results I receive at the end are changing.


チャレンジの中で、なりたい自分だったらできていそうなことをしてみる。
例えば、違う道を通ったり、新しいレシピに挑戦したり、やりたいと思ったことに挑戦したり。
I try something that ideal me could do; for example, taking a different route, trying out a new recipe, and doing what I want.

そうすると、できることが増えたり、なんだか楽しかったりして、
なーんだ、大したことないじゃんとか、すごいじゃん、私っていう出来事が増える。
They lead me feeling like, “I can do more things now,” “it’s kind of fun,” and “it’s not a big deal.”

毎日こんなハッピーな気持ちでいられるのは、家族や友達など、サポートしてくれる皆さまのおかげ。
Thanks to those who support me, I received all kinds of the blessings.

でも、
However,

自分の価値やどういう経験が自分に相応しいのか理解して、目の前のことを選択するのは、私なんだよね。
It is me who make decisions. I am the one who knows my value and what I deserve.

それに気づくと、体験していくことが本当に変わってくる。
だから、私自身に、とっても感謝できて、これからもよろしくねって気持ちになれた。
This awareness makes my experiences more interesting.
So, I would like to thank myself, and I look forward to being me from now on.

インテンション設定 〜 Setting Your Intentions 〜

私が毎日しているインテンション設定の方法を紹介します。
Here is my method to set my intentions everyday.

1. ゴールにいる自分を想像します。
Imagine yourself at the goal.

2. その自分は、どんな人なのかイメージできたら、インテンションを設定します。
数は1〜3個。
When you get the ideal-self-vision, set 1 to 3 intention(s).

3. その設定をした自分で、その日を過ごします。
Spend your day with the mode.

例えば、私は優しい世界に住んでいる私をイメージして、「私は優しい」というインテンションを決めます。
優しい私は、きっと植物に声をかけながら水やりをするかもしれませんね。
For instance, I imagine myself living in the kind world, and I set my intention: “I am kind.”
The Kind Kekepania may talk to the plants when she waters her plants.

ちなみに、これをしないと、
私はただただ周りに流されて1日を過ごすことになりやすいです。
それだと、「自分の人生を生きている!」みたいな感覚がなくて、ちょっと寂しいのです。
FYI, if I do not set my intention(s), I tend to be influenced by other people easily.
That makes me feel sad because there is no impression of my power to live my own life.

この記事が参加している募集

QOLあげてみた

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?