見出し画像

English Diary#2

皆さんこんにちは。Souです。最近はテストシーズンですね。
僕は英語の勉強に追われています。なので少しでも勉強になるように英語で日記書いてみました。


日記

English

Friday, March 1st

From now on, I would like to mainly talk about two things that happened today.

The first is that I had club activities.
There will be a high school graduation ceremony tomorrow. We practiced the songs we would play there.
I played carefully paying attention to the strength of the sound.
I would like to perform to express my gratitude to my seniors who have taken care of me.

The second thing is that my glasses are broken.
I have three glasses.One of my favorites was broken.
The broken glasses were round and black, and I really liked them.It is very disappointing.

日本語

3月1日 金曜日

これから、今日あった事を主に2つ話そうと思います。

一つ目は、部活があったという事です。
明日は、高校卒業式があります。そこで演奏する曲を練習しました。
音の強弱に気をつけて演奏しした。
お世話になった、先輩に感謝の気持ちを込めて演奏したいです。

二つ目は、僕のメガネが壊れてしまったという事です。
僕は、メガネを3つ持っています。
その内の一番のお気に入りが壊れてしまいました。
壊れたメガネは、丸い形で黒く、とてもお気に入りでした。
とても残念です。

感想

僕は今、英検準2級を持っています。
簡単な文法を用いて端的に書けたと思います。もっと英語に触れ、自然と喋れたり書けたりできるようにたくさん勉強します。

「Souくん頑張ったよ!」って思う方ぜひフォローとスキ❤️をよろしくお願いします。

前回にのEnglish diaryはこちら↓


この記事が参加している募集

スキしてみて

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?