見出し画像

My London Life ~Week 59~

4月になりました。4月1日に雪が降ったのを覚えてて、何故?4月??春なのにて思ってました!イギリスでは普通なのか??気になる所です!!
ノイシュヴァンシュタイン城に行って来ました。間違い無く世界で1番有名なお城じゃないかなと!何と言ってもあのシンデレラ城のモデルらしいので…。

画像1


にしても、この城への道のりは本当に過酷で。片道だけでミュンヘンから約2時間半掛かるのに、着いてバス停から歩いてお城まで約35分。しかも、もちろん坂道!!!!だけども、苦労した後は本当に綺麗なお城を見る事が出来ます。実際にめちゃくちゃ綺麗でした。

画像2


残念ながら城内の写真撮影は許可されて無く1枚も写真が無いのですが、本当に何処の部屋も驚くくらい凄いデザインで、終始驚いていたのを覚えています。城内に人口の鍾乳洞があって、あれには本当感動しました!!非日常と言うか、とんでも無く凄いお城でした。

画像3

画像4

April has begun!! I remember first day of April it snowed in London… although already the season is spring…!! Is this case normal in UK?? Actually, I’m curious!!
By the way, I visited to “Neuschwanstein Castle” in Germany. Absolutely, this castle is the most famous in the world!! Because of Cinderella castle model. To be honest, it was really hard travel going castle… Even one way it takes around 2hours half from Munich and it takes around 35 minutes by walk from the bus stop to the castle… of course, slope way!! However, after struggling we can see the really beautiful castle… In fact, it was really beautiful!! Unfortunately, they didn’t allow to take a picture inside castle so I didn’t have any pictures inside one. Honestly, it was amazing design!! Wherever I was in the castle, I got surprised all the time!! There is artificial limestone cavern inside castle so I remember was moved!! It’s really insane castle…!!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?