見出し画像

「Another Story of A Few Ladies」 第2話 Vol.24

~龍馬を愛した、明治を生きる女たち~

第2章 The Last vital Lady 

Vol.24

This lady wore her dresses midi length cleanliness, and her fashion was like a folklore lady in a remote country.
Ms.OMOTO had a good feeling for the lady, in one view.

 その女性は、ミディー丈の清潔感溢れるドレスを着こなし、イスパニアの片田舎でも見かけそうなフォークロアな洋装でした。
 お元さんは、一目見ただけで好感を持ちました。

Before she could introduce herself, the lady called.
”Are you Ms.OMOTO …..san, made an appointment by a ring-a-bell-phone, aren't you❓”

 お元さんが名乗り挨拶もしない内から、ほがらかに声をかけてきました。
「リンガベルでご連絡いただいた、ミズ、、、お元さんですね❓”

The adult tone was the same as an office lady's when Ms.OMOTO contacted her at first.
Like a switchboard girl.
In spite of this reason, the Lady was so easy-going and merciful.
The lady had already smiled from the first meeting.

 その落ち着いたトーンの声は、アポイントを取り付けてリンガベル電話から聴こえて来た、事務取次の女性と同じ交換手っぽい響きでした。
 けれど、面と向かうとその女性は、ふくよかな印象そのままに微笑んでいました。

”Yes, I am. My name is MOTOKO PRELUDIA FELISIDA.
I don't have a Japanese Family name.
Because I was born in a poor EDO-shogunate home.
That《Preludia》is Christian's name.”

ここから先は

725字

¥ 300

期間限定 PayPay支払いすると抽選でお得に!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?