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★personal delivery service★


English

2024/1/11
A service that customers will be able to send and receive packages immediately at any time of the day using the home delivery lockers attached to convenience stores and supermarkets.

The luggage is carried by office workers and students who commute by train from the suburbs to the city centre. Commuting to and from work turns into time to earn money by carrying and carrying luggage, rather than just sitting around.

Users may be able to request home delivery hours 9:00-21:00 but from 5:00 in the early morning (first train) to 24:30 in the late evening (last train).
And then, the users may be able to send packages cheaper than regular courier services. Adequate security measures are important, though. In Japan, the '24-year problem' is looming.

The 2024 problem in logistics is a number of issues that will arise from 1 April 2024 onwards due to the capping of overtime work for truck drivers. Aimed at improving the long working hours of truck drivers, which have been an issue in the logistics industry for some time, the annual overtime limit for car driving operations will be reduced from 1,176 hours to 960 hours from 1 April 2024.

https://www.traffic-probe.jp/wp_all/wp03_1.html

In addition, whereas the premium rate for overtime pay was previously 25%, after the amendment this will be increased to at least 50% for over 60 hours per month.

This is expected to increase logistics costs and reduce delivery frequency.

’Personal Delivery Service’ could solve this problem in a critical way.

Japanese


コンビニやスーパーに併設された宅配ロッカーを使って、いつでもすぐに荷物を送ったり受け取ったりできるサービス。

荷物を運ぶのは、郊外から都心へ電車通勤するサラリーマンや学生。
通勤・通学時間が、ただ座っているのではなく、荷物を運んだり運んだりすることでお金を稼ぐ時間に変わる。

利用者が宅配を依頼できる時間は9:00~21:00だが、早朝5:00(始発)から深夜24:30(終電)までとなるかもしれない。
そうすれば、利用者は通常の宅配便よりも安く荷物を送ることができるかもしれない。
しかし、十分なセキュリティ対策は重要である。

日本では「24年問題」が迫っている。
物流の2024年問題とは、トラックドライバーの時間外労働の上限規制により、2024年4月1日以降に発生する様々な問題のことである。かねてから物流業界で問題となっているトラックドライバーの長時間労働の改善を目的に、2024年4月1日から自動車運転業務の年間残業時間の上限が1,176時間から960時間に引き下げられる。

『住友電工システムソリューション』HPより参照

また、時間外手当の割増率は従来25%であったが、改正後は月60時間を超える場合は少なくとも50%に引き上げられる。

これにより、物流コストが増加し、配送頻度が低下することが予想される。

個人向け宅配サービス」は、この問題を決定的な形で解決する可能性がある。

A man carrying luggage while riding trains to work.
A man putting packages in delivery lockers.

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