見出し画像

新たな自然災害が発見されました。 A new natural disaster has been discovered.

Today I discovered a new natural disaster…my cat, Haru-chan.
今日、私は新しい自然災害を発見しました。。。私の猫。。。ハルチャン。

When Haru-chan is sleeping, its calm.
ハルチャンが寝ているときは落ち着きます。

When Haru-chan is awake, it is a disaster.
ハルチャンが起きていると災害です。

If Mt. Fuji erupted and destroyed forests and cities, would there still be cute Fuji-San souvenirs? I don’t know.
富士山が噴火して森や都市を破壊したとしても、かわいい富士山のお土産はあるのでしょうか? わからない。

My cat and Fuji-San have a point in common.
私の猫と富士さんには共通点があります。

She is only cute when she’s asleep.
ハルちゃんは眠っているときだけかわいいです。

This is the behaviour of a natural disaster.
これは自然災害の行動です。

I will send a letter to the Japan Meteorological Agency.
気象庁に手紙を送ります。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?