見出し画像

Michiko-sanの英語日記#3 MILのフォローユアハートとは?

こんにちは。

子どもがリビングでオンライン授業を受けているのですが、各授業の開始5分前に毎回チャイムをきちんと鳴らして時間を教えてくれるスマホに、心から感謝しているWFH兼業主婦です😁😉(時間感覚が鈍い)。

”WFH”=ワークフロムホーム(在宅勤務)のことです。よく使われます。そして、”MIL"=マザーインロー(義母)のことです。


では、さっそく。わたしの英語日記第三弾。

日本語の元ネタ

こちら。先日の私のつぶやき。(英語日記とまったく同じ内容ではありません)

What it means to follow your heart

Once my mother-in-law told me to "follow your heart".  Or maybe I just interpreted it so.  

That was when I was still her brand-new daughter-in-law.  And our "supposed-to-be-honeymoon-time" marriage was already in a big trouble.  That time I really didn't know what to do.

She said so in her own mother tongue, Bahasa, "Ikut hati", which literary means "follow/depend on" + "heart."  I was touched by her words and took them as a word of wisdom from her.

Time just passed by and things turned out in unexpected way.  I'm still married to the same guy, who now is my beloved son's father.  And I have learned that her words were just simple daily expression which just mean "it's up to you" in the local language.

Following the heart is more like a standard here.   Rules and restrictions are much more simple.  And in my view, it creates quite a comfortable culture here.  You can find it comfortable only once you're accustomed to it and have learned how to release yourself and follow your heart.

Things are really all up to us and no one else is responsible for our life at all.  I really enjoy staying in Malaysia and being in this perspective now.

終わりに

英語日記#3、いかがでしたか?

イクット:フォロー、従う、沿って、次第、寄って、とともに、
ハティ:ハート、心、心臓

なんだか全体的にちょっとカッコつけすぎましたね~。まったくかっこいいお話しではありません。中途半端なマレーシア語で大事なことを勘違いした人間のお笑い話だと受け止めておいていただければ。。。😊もう少し英語でもこの、なぁんだ勘違い、みたいなお笑い感をもっと出す表現を、逆に知りたいです。もしも、かっこよく読めていたら私の表現力不足です(笑)

他人に指図されるのを嫌い、好きに生きてる人が多いです。多民族や異文化が共生する中で互いにぶつからない術を知っている人が多いとも言えます。もちろん軋轢もあります。


英語でも自分自身の考えを隅々まで表現できるようになりたく勉強中です。英語の実力はまだまだですので、もし文に明らかな間違いがありましたら、叱らず、笑わず、ご指摘ください。


過去記事「もっと、自分で選ぶ、という経験を」

2歳だった子供を連れて、マレーシア→カリフォルニア→マレーシアと夫の帯同で行き来してみて、さらに日本での自分の経験と比べてみて、気付いたとてもシンプルなことをまとめた記事↓も書いてます。


最後まで、拙い文章をお読みいただきありがとうございました✨。


サポートいただけると嬉しいです。でもご無理なさらずに! ゆっくりお付き合いしましょう!