見出し画像

絶望から希望へ


Please scroll down for the English version.


はじめまして
Meetball Sisterといいます

アメリカの大学で働いていましたが、大切な人との突然の死別を経験し、仕事を辞めて日本に帰国しました
毎朝、「まだ生きている、早く死にたい」と思いながら過ごした6年間、それはまるで、生きながら死んでいるかのようでした

今年の1月末のある日、スピリチュアルな経験をしました
その日から、私の中ですべてが変わりました
生きるのが楽になり、以前よりは積極的に人に会うようにもなりました

心理学に関するYouTubeを見ていたとき、たまたま、ジョー・ディスペンザ博士のYouTube動画を目にしました
脳科学者であるディスペンザ博士の言葉は、私の心に深く響きました
それ以来、毎日彼の動画を見たり、瞑想をしたりしています

「生きたい」と心から思えるようになりったことで、お金に関して真剣に考えようと思うようになりました
ただ、お金を稼ぐ目的は、以前とは変わりました

今は、「生きるために働く」ということに関して、とても抵抗があります
一生懸命働いて、人生でやりたいことを何もやれないまま死ぬのは嫌だと思うようになりました

現在は、経済的な自立を目指して投資の勉強をしています
先ほど、図書館で借りた、ロバート・キヨサキの「金持ち父さん 貧乏父さん」を読み終えました
『自分に投資すること』と、『行動すること』の大切さを学びました

自己投資として、ジョー・ディスペンザ博士の本を3冊、ネットで購入しました
今から読むのが楽しみです

行動することも大切なので、さっそくNoteを始めました
日々感じていることを発信し、いろいろな方々とつながりたいと思っています

最後まで読んでいただいて、どうもありがとうございます



From Despair to Hope


Hello, my name is Meetball Sister.

I used to work at a university in the United States. After experiencing the sudden loss of a loved one, I left my job and returned to Japan. For six years, I spent every morning feeling, "Why am I still alive? I want to die sooner." It was as if I was living while being dead.

At the end of January this year, I had a spiritual experience. From that day, everything changed within me. It became easier to live, and I started to be more proactive in meeting people than before.

While watching YouTube videos about psychology, I happened to come across a video of Dr. Joe Dispenza. The words of Dr. Dispenza, a neuroscientist, deeply resonated with my heart. Since then, I have been watching his videos and practicing meditation every day.

As I began to genuinely feel a desire to live, I started to think seriously about money. However, my purpose for earning money has changed from what it used to be.

Now, I have a strong feeling against the idea of working just to live. I don't want to work hard all my life only to die without doing the things I want to do.

Currently, I am studying investments with the goal of achieving financial independence. I just finished reading "Rich Dad Poor Dad" by Robert Kiyosaki, which I borrowed from the library. From this book, I learned the importance of "investing in myself" and "taking action."

As a form of self-investment, I purchased three books by Dr. Joe Dispenza online. I am looking forward to reading them.

Since taking action is also important, I decided to start writing on Note. I want to share my daily thoughts and connect with various people.

Thank you very much for reading until the end. I really appreciate Dr. Joe Dispenza and the people who uploaded his interviews on YouTube. 

#希望 #絶望 #死別 #瞑想 #meditation #アメリカ #ジョー・ディスペンザ #DrJoeDispenza #ロバート・キヨサキ #RobertKiyosaki


よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!