見出し画像

【国際カップル】英語学習!「Diary in English」① ※英語で日記を書いて、彼に添削してもらう。

Hi there.
こんにちは。

I'm trying to write a diary in English, then let him correct my errors.
私は英語で日記を書いてみようと思う。そして、彼に間違いを修正してもらう。

I have been in vancouver for two years, but I don't improve my English because everyone who talks to me(BF, coworkers, boss, owner) understands my poor English. Lol
私は2年バンクーバーにいるけど、英語は上達しない。彼氏も職場の人もボスもオーナーも私のひどい英語を理解してくれるから。(笑)

My sentences are different grammar and I always forget to use a Subject. so English has to use the Subject all the time and it's important unlike Japanese.
私の文章は文法が間違ってて、いつも主語を使うのを忘れる。英語は必ず主語を用いる、日本語と違ってそれは重要。

Anyway I'm gonna try to write a diary.
とにかく私は英語で日記書いてみる。

Today, it was good weather for taking a walk. We went to a restaurant which has good price breakfast plate. It's only $3. I was surprised.
今日は散歩日和だった。私と彼はコスパの良い朝食プレートがあるレストランに行った。たったの3ドル。ビックリ!

This is breakfast plate. It was so delicious.
これがそのプレート。とっても美味しかった。
When we were on our way home, he ate a pack of strawberry jam. I think he wanted something sweet. Sometimes he does crazy things, he makes me rough.
家に帰る途中、彼はストロベリージャムのみを食べた。彼は何か甘いものが欲しかったんだろう。時々彼は奇妙なことをして、私を笑わせる。

It was a good day today.
Thank you for reading.
素敵な日だった。
読んでくれてありがとう。

※太字は私が書けていなくて、彼が訂正(追加)してくれたところです。

<感想>
三単現のsが抜けてたり、冠詞のa theが抜けてる。中学レベルと言えるかも怪しい英語力ですが、バンクーバーの英語環境で働いて、カナダ人の彼氏がいます。なんとかなるので、留学考えてる人は英語の不安はいりません。勢いだけで大丈夫ですと声を大にして言います!頑張って続けます。

If you like this style, please push SUKI. It's a big encouragement to me.
このやり方好きだったらスキください。大きな励みになるよ〜

ランキング参加中

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?