見出し画像

[Jap & Eng essay] いつの日かの夏祭り / One Summer festival

私は小さい頃から夏祭りが大好きで地元で行われる小さな祭りにも参加するほどでした。

いつからかでしょうか。夏祭りが心から楽しめなくなったのは。

高校生の頃から少しずつ人も増え、人と交流することが好きな私は嬉しくもあったし夏祭りにしか味わえない人との交流の楽しさがとっても好きでした。

私が3歳の頃、母は私を花火がよく見えるところまで連れてゆきレジャーシートを広げるほどゆっくり見れたと言っていました。

毎年必ず花火を見ていました。年を重ねる度に花火を見ると涙が込み上がるほど感動します。自分のこれまでの積み重ねが報われたような気分になるからでしょうか。

23歳の夏祭り。帰宅時間は8時。ちょうど花火も上がるであろうという時間帯。今までで一番帰宅する時間が早かったです。人も多く疲労が溜まったのもあり今までなら無理してでも見ていた花火を今年は諦めました。

花火の後には神輿が最後の演出をします。あの迫力は人を惹きつける魅力があり、昔は母に説得してまで夜遅くまで神輿を見ていました。

ですが今はもう街全体に響き渡るスピーカーの音やゴミの量に猛暑での混雑に耐えれなくなってしまいました。

私が変化したのか、周囲が変化したのかわかりません。

大人になっても子供心は忘れたくないと思って毎年誕生日を迎えてますが、必然と無くなっているのでしょうか?
これが大人に近づいているということでしょうか?

もちろん友人と行く祭りは笑いがたくさんあって楽しかったです。誘いに乗ってくれた友人は一緒に思い出を作ってくれたので感謝しかありません。

解散した後に、一人になって祭りを見た時に祭りに対して少し寂しいような違和感を感じました。


祭りってこんな感じだったっけ。



One Summer festival

I really like to join the traditional summer festival since I was a child. I love too much I also attend small local festivals too.

When did I couldn't feel joy from the bottom of my heart?

Since high school, many people gradually came to the festival. I love having conversations with people so I was happy because making some community in the summer festival brings nice memories.

My mother told me when I was 3 years old, she used to take me to the place where we can see the fireworks very well. There were few people so we spread the blue seat to lie down and see the incredible fireworks.

I go to see fireworks every year. Every time I get older, I am moved to tears when I see fireworks. Maybe because I feel as if my piled small daily hard work pays off?

23 years old. Summer festival. Arrived home at 8:00 pm. It is about to lunch the fireworks. I went back home early than ever. I gave up watching fireworks this year, which I would have pushed myself to do in the past, because of the large number of people and my fatigue.

After the fireworks, they performed Mikoshi. The power of Mikoshi attracts the people. I usually convinced my mother to see them until they finished which is late at night.

Now, I cannot endure the speaker which spread all over the town, and a huge amount of garbage and crowded people with intense heat anymore.

I'm not sure which change, me or my surrounding.

I'm having a birthday with feeling trying to keep in mind not to forget the childhood feeling even though I get an adult, but am I forgetting?
Does this mean becoming an adult?

Of course, going to the festival with friends had a lot of laughs and fun. I appreciated my friends who went with me to make memories.

After saying bye to my friends, I saw the "Matsuri" I feel a little lonely and unnatural.


Matsuri was like this before…?




"Words"

from the bottom of my heart 心の底から
unnatural 違和感



※写真はKodakで自分で撮ったものになります。
※文法ミスなど多々あるかも知れませんが成長中と見守ってくださると嬉しいです。

ぜひYouTubeもご覧ください🌱

この記事が参加している募集

夏の思い出

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?