見出し画像

永遠

私は今まで、永遠という言葉の意味を誤解していたと感じています。

記憶される、生きている間ずっと残る、生涯続くという意味です。


永遠を感じる。

そのためには、失う、喪失という経験が必要だということを知りました。


私の彼は、死が近づいているのを知って、

私に毎日のように電話をしてきていました。

離れて生活していました。

今は、どうして、全部捨てて会いに行かなかったのかと

後悔しています。


私は、精神科の看護師なので、

人の死を受け入れることに慣れていると思っていました。

でも、全くといっていいほど、

どうしたらよいか、どんな言葉をかけたらよいか解りませんでした。


1人で死なせてしまった。

二度とこのような死を迎える人を作ってはいけない。

そんな気持ちが今はあります。


死は、全ての人にとって怖いものだと思います。

それがいつ来るかは解らないけど、近づいたら、不安で、孤独で、

寂しくて・・・今までの人生を振り返り、何が良かったのか悪かったのか

考え続ける。

後悔のない人生だったと思うように感情を整理する。

私の彼は、私に、勉強するように言い続けました。

私が今まで看護とダンス以外にしていないから

心配したのだと思います。


私より年下の彼が自分の死よりも残った私の残りの人生を心配している。

私は、なぜこんなに無力なのか、どうして今までもっと努力してこなかったのか。

いつもそう思います。

今の私ならもっと出来ることがたくさんあった。

当時の私は彼の話を聞くことしか出来ませんでした。

彼の方が泣きたいはずなのに、私がメソメソして、

死を受け入れられませんでした。


私は、彼を失って、彼が自分のなかで永遠になるのを感じました。

彼が残した歌や知識、生きるために必要なことが自分と一体になったような

気がしています。

これが、永遠ということなのだと思います。


そして、私は、次の世代にそれを伝えたい。

そういう衝動が芽生えました。


これからの未来を創造する若者たちが

未来を明るいものにできるように、私が人生で学んだことを

伝えていきたい。

命の奇跡、後悔のない人生、本物とは何かを知って欲しい。


いつもいつもどうやったら伝わるか。

どうやって伝えたら良いか。

そのことばかり考えています。


もっともっと頑張らないといけない。

皆で幸せにならなければならない。

これも彼の教えです。


頑張ります。

I have always felt that I have misunderstood the meaning of the word eternity.

It means to be remembered, to remain throughout one's life, to last a lifetime.



I feel eternity.

I have learned that in order to do so, I need to experience loss, loss.



My boyfriend, knowing that death was approaching,

He called me every day.

We were living apart.

Now I regret why I didn't drop everything and go see him.

I regret it.



I am a psychiatric nurse,

I thought I was used to accepting death.

However, I was not at all,

I didn't know what to do or what words to say.



I let him die alone.

I must never let anyone die like this again.

That is how I feel now.



I think death is scary for all people.

We don't know when it will come, but when it approaches, we are anxious, lonely,

I will look back on my life and wonder what was good and what was bad.

I keep thinking about it.

I sort out my emotions so that I think I lived a life without regrets.

My boyfriend kept telling me to study.

Because I have done nothing but nursing and dancing so far.

I think he was worried.



He is younger than me and is more worried about the rest of my remaining life than his own death.

Why am I so helpless, why haven't I tried harder before?

I think about that all the time.

There was so much more I could have done now.

At the time, all I could do was listen to him.

He should have wanted to cry more than I did, but I was mesmerized,

I could not accept his death.



I felt him become an eternity in my mind when I lost him.

I feel as if the songs and knowledge he left behind, the things we need to do to live, became one with me.

I feel as if the songs and knowledge he left behind, the things we need to live, have become one with me.

I think this is what eternity means.



And I want to pass it on to the next generation.

I have this urge to pass it on to the next generation.



The young people who will create the future.

I want to pass on what I have learned in my life

I want to pass on what I have learned in my life so that the future can be bright.

I want them to know the miracle of life, life without regrets, and what the real thing is.



I always wonder how I can convey this message.

How can I tell them?

That's all I think about.



I have to work harder and harder.

We must all be happy.

This is also his lesson.



I will do my best.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?