[和訳] [無応] The Plot In You - THE ONE YOU LOVED

Do you remember what I said
私が言った事を覚えてる

The night that I just spilled my soul?
私が心の中を全部ぶちまけたあの夜を?

I told you things about myself
私は君に自分の事を色々話したよね

Things that no one else should know
他の誰も知らないような事を

You see the thoughts behind my eyes
君は私の瞳の奥にある思いを観る

You try to ask but you don't pry
君は尋ねようとするけど、詮索はしないよね

We feel the same but we don't speak
私達は同じ事を感じているけど、言葉にはしない

And you cannot make up your mind
そして君は決心する事ができないんだ

There's always some form of excuse
いつも言い訳ばかりで

There's nothing left for me to prove
私に証明するものは何も無いんだ

I try to hold on cause you know I hate to lose
私は必死にしがみついてる、だって私が失うのが怖い事を君が知っているから

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the change in me not strong enough?
私の変化が充分じゃなかったの?

Was it something else?
それとも別の何か?

'Cause I tried my best
私は精一杯尽くしたのに

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the sober me not good enough?
地味な自分じゃ不十分だった?

Is there someone else?
他に誰かがいるの?

I can't get through to you
君には届かないんだ

I can't get out of my head
頭から出て行かないんだ

Time with you is what I dread
君との時間が怖い

When it's you and me, apparently
君と私の時、見かけだけなんだ

I don't seem to phase you
私は君の邪魔をするつもりは無いよ

So I chase you
だから君を追いかける

Just to be shot down, I never break through
撃ち落されるだけで、決して突破できない

All these fucked up restless nights
滅茶苦茶で落ち着かない夜ばっか

Always haunt my sleepless mind
常に私の眠れぬ心を悩ませてくる

Only trying to survive
ただ生き残ろうとしてるだけ

But you won't even look me in my eyes
でも君は私の目を見ようともしない

There's always some form of excuse
いつも言い訳ばかりで

There's nothing left for me to prove
私に証明するものは何も無いんだ

I tried to hold on but I know I need to lose
私はしがみつこうとしたけど失わないといけない事が分かった

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the change in me not strong enough?
私の変化が充分じゃなかったの?

Was it something else?
それとも別の何か?

'Cause I tried my best
私は精一杯尽くしたのに

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the sober me not good enough?
地味な自分じゃ不十分だった?

Is there someone else?
他に誰かがいるの?

I can't get through to you
君には届かないんだ

I start to think out loud
声に出して考え始める

And with every sound, she breaks
音がする度に、彼女は壊れていく

With a shattered soul
粉々になった魂で

She was the black hole when I roamed space
私が宇宙を彷徨ってた時、彼女はブラックホールだった

When I roamed space
私が宇宙を彷徨っていた時

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the change in me not strong enough?
私の変化が充分じゃなかったの?

Was it something else?
それとも別の何か?

'Cause I tried my best
私は精一杯尽くしたのに

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the sober me not good enough?
地味な自分じゃ不十分だった?

Is there someone else?
他に誰かがいるの?

I can't get through to you
君には届かないんだ

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the change in me not strong enough?
私の変化が充分じゃなかったの?

Was it something else?
それとも別の何か?

'Cause I tried my best
私は精一杯尽くしたのに

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the sober me not good enough?
地味な自分じゃ不十分だった?

Is there someone else?
他に誰かがいるの?

I can't get through to you
君には届かないんだ

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the change in me not strong enough?
私の変化が充分じゃなかったの?

Was it something else?
それとも別の何か?

'Cause I tried my best
私は精一杯尽くしたのに

What happened to the one I loved?
私が愛した人に何が起きたんだ?

Was the sober me not good enough?
地味な自分じゃ不十分だった?

Is there someone else?
他に誰かがいるの?

I can't get through to you
君には届かないんだ

Is there someone else?
他に誰かがいるの?

I can't get through to you
君には届かないんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?