見出し画像

一歩踏み出す勇気が必要だった私【カナダ留学】【バンクーバー生活】 Little By Little:)

最近のバンクーバーはお天気が続いて段々と過ごしやすく、
21:00頃まで空が明るいです🌤

そんな今日もいいお天気だったのでバンクーバーの隣町、
バーナビーの公園でポケ丼ランチをしました。

TOONA SPICY $17.4 📍Steve's Poke Bar

カナダに来て3カ月、日々思うこと、感じることが沢山あるので
皆さんとシェアできればと思います🇨🇦

3 months passed after I came to Canada.
I'd like to share my thought and what I feel every day.

私は日本のメーカー企業で3年間会社員として仕事をしていました。
毎日同じ時間に電車に乗って、
眠気と闘いながら就業時間みっちりPCと睨めっこして
繁忙期は自分の時間を確保することも難しかったです…
でも、恵まれた人間関係と安定したお給料がもらえて何不自由ありませんでした。

I worked as an office worker at Japanese company for 3 years.
Then, I took the same train every morning, and I worked hard.
Sometimes I didn't get enough free time, especially in high season.
Nevertheless, I was satisfied with my life because of good work environment and enough salary. 

ただ、コロナで叶えられなかった本当の夢を諦めてしまうのは
まだ早いんじゃないかと思いました。

I thought it was too early to give up my dream.

続けてきたものに終止符を打つことは簡単ではなかったけれど
新たなスタートだったことにも変わりなかったです。

I needed a courage to finish my stable life.
But at the same time, it was the beginning of my new wonderful life.

安定した生活やルーティンが決して悪いことではないと思います。
でも新しいことを始めること、挑戦することもとても素敵だなと思います。

I think stable life or dairy routine is also important.
But don't you think amazing that people try to new things?

カナダ、特にバンクーバーは本当に多国籍、多様性に富んだ国で、
年齢、性別、国籍に囚われず生活している印象があります。
共通言語は英語だけど多国籍がゆえ、
それぞれにバックグラウンドのなまり(アクセント)があって
それもすごく素敵なことだな〜と😌

Vancouver is obviously multinational and diverse country.
People who lives here doesn't care about ages, gender and nationalities.
In addition, language is reflected their back ground such as  strong accent even though they all speak "English".

会社員を辞めて、カナダに来てまだたったの3カ月、
まだ夢を叶えたわけでも特別な経験をしたわけでもないけれど
スタートに遅すぎるということは決してなかったよねと
真っ青な空を見上げて感じました🌈

I've been here for only 3 months after I quit my previous job.
I didn't do any great achievement, or had any special experience.
But I felt that it 's never too late to start something new while I looked up blue sky. 


自分の記録のためにも英文併せ記載しましたが、
グラマーミスがあると思います。すみません( ; ; )
最後までご覧くださってありがとうございます!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?