見出し画像

「Trip101」が米国を筆頭に世界200カ国でユーザー獲得、GMV前年比87%増、利益90%増とグロースできたわけ

[English follows]
トラベル・テクノロジー分野の業界メディアWebInTravelより、先日発表した弊社Trip101のプレスリリースを受けてインタビューを受けました。

コロナ渦にもかかわらず昨年GMV(サイトを通じた旅行の予約総額)が年率87%成長、営業利益が90%成長となった理由は何だったのか?

アメリカを筆頭に世界200カ国へ広がったユーザー層を獲得するにあたって僕らが何を考えたのか?

僕らが注力している民泊、バケーションレンタル、エアビーアンドビー市場が北米で急速に拡大する中で、日本を含むアジアや世界の他の地域は今後どうなっていくか? 世界でのワーケーションの動向も交えて。

英語記事ですが興味あれば読んでいただければ!

https://www.webintravel.com/be-really-good-at-one-thing.../

p.s. プロフォトグラファーの友人Shoko Takayasuに写真を撮ってもらいました。新プロフィール画像を一足早くプレビューさせていただきます。:)

Thank you Siew Hoon and WIT - WebInTravel for interviewing me to cover our Trip101’s 2021 performance!

If you are curious of what's behind our 87% of YoY growth in GMV, 90% of it in profit last year in the middle of pandemic, check out this article.

Our commitment remains same and strong. We continue to work hard on helping young and modern travelers in the world find the best and unique accommodation for their ever-changing needs.

We are happy to explore any new partnership opportunities in the areas of vacation rentals, short term rentals, alternative accommodations and Airbnbs. Hit me up, if you have an idea!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?