見出し画像

留学に何を持っていくか悩んでる人へ

またお会いできて嬉しいです!


今日は、日本に帰る日のために準備をしていました。

その際、持ってきたけどあまり使わなかったなものがたくさんあることに気づきました。

そこで、今日はアメリカに持っていくべき、または持って行かなくてもいいものを紹介します。


持っていかなくても良い

1 ドライヤー

こっちに来る前に、アメリカでも使えるドライヤーを買いました。

しかし、パワーが弱すぎたので、そのドライヤーは寄付し、中古のドライヤーを買いました。

でもこれに関しては別に持ってきてもいいかな。


2 お箸とお椀

日本なるものを買える場所はないと勝手に思っていましたが、そんなことはありませんでした。


3 フォーマルなジャケット

パーティーでは、ほとんどの人がカジュアルな服装で参加してました。


持って行った方がいいもの

1 薬

シアトルに来て2ヶ月目にひどい咳が止まらなくなりました。多くの人が「めっちゃ効く」と太鼓判を押す薬を買いましたが、私には全く効かず。。しかし、家族が送ってくれた薬を飲んだら、咳がピタリと止まりました。というわけで、よく使うお気に入りの薬は持っていったほうがいいです。

人生を助けられたパブロン


2 スリッパ

シャワーを浴びた後、汚れた床を歩き回れるならスリッパを買う必要はないです。

王道のクロックス。超便利だった。


延長コード

電化製品を使うには変換器を買わなければならないと言う人がいます。しかし、延長コードがあれば十分です。

↑実際に持って行ったやつ。アメリカ家電のコンセントも差し込める。


4 レインジャケット

雨の多い都市に行くなら、持ち運びに便利な丈夫なジャケットを買うとよいでしょう。

(私はユニクロのブロックテックパーカーを持っていきました)



何よりも重要なのが、こちらでもアマゾンが使えるということです。


何でも買えます。

よって、心配しすぎる必要はないでしょう。


今日は以上です。

ここまできてくれてありがとう!



Hi, I am glad to see you again!


Today, I was just preparing for the day when going back to Japan.

During doing that, I realized that I had brought lots of useless stuff.

So today, I am gonna share what you shouldn't bring to the US.


1 Hair Dryer

I bought a hair dryer which can be used in the US before coming here.

But the power was too weak so I donated the one and bought used hair dryer.


2 Chopsticks and bowls

I thought that there is no place that I can get Japanese things, but that was not true.


3 Formal jacket

In party, almost everyone wear casual clothes even in a party.


I also wanna share some stuff that you should bring.

1 Medicine

I caught a terrible cough in the second month in Seattle. I bought medicines that many people applaud the effectiveness of it. But it was not effective for me. However, after taking some medicine that my family sent to me, my cough stopped all of the sudden. So you should bring some medicines that you often use.


2 Slippers

There is no need to buy slippers if you can walk around on dirty floor after taking a shower.


3 Extension cord

Some people say that you have to buy a converter to use electronics. But if you have an extension cord, it is enough.

4 Durable jacket

If you will go to a city where it is often rainy, you should buy a durable jacket which is easy to carry on.


Most importantly, you can buy anything you want because you can use Amazon.

Thus, there is no need to worry about it too much.


That is all for today.

Thank you for coming here!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?