見出し画像

オーストラリア留学20日目🇦🇺〜異国にて聖書を学ぶ〜

皆さんどうも、うなぎです^^

今日は学校で見かけた看板のコミュニティに参加してきました。
とりあえず留学生歓迎って書いてあったので大丈夫かなとw
(I joined a new club whose sign I saw in the univesity campus. Maybe that's ok because the  sign says we welcome to international sutudent.)

こんな感じの立て看板でした

飛び入り参加にも関わらず快く受け入れてくれました。
(I joined it suddenly but they welcomed me.)

なんと無料でご飯までご馳走になりました。
(They served free food also.)

みんなでご飯食べた後は聖書を牧師さんに解説してもらいます。
(A paster taught me what ■ bible say )

ただ、話してもらった内容の半分くらいしか理解できませんでした。語彙が足りなさすぎる…。
(But I couldn't understand what he said about 50%. My vocabulary is not enough to read the bible. )

新しい知り合いも増えて、美味しいご飯も食べれて、帰りもおじいちゃんに車で送ってもらえて、至れり尽くせりのとてもいい日でした!
(I made new friends, I had a nice dinner, and an old guy took me home. It was a great day.)

New Wards

in campus→on campus
Maybe that's ok→I thought it would be ok
welcome to A→welcome A=A is welcome
(welcome to V: Vするのを歓迎する)
student→students
joined it suddenly→jumped in, be an unofficial participant
bible→the bible
say→says
not enough→not extensive, be lacking
It was a great day=it couldn't be better

ではまた〜


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?