見出し画像

【和訳】When I Really Come Alive/Wildflowers

I used to stay up all night
Tryin’ to find my place
Chasin’ neon lights or lookin’ for some kind of trace
僕は一晩中遊んでいるようなやつだった
自分の居場所を求めて
ネオンの光を追いかけたり何かの痕跡を探してみたりした

To leave me out of darkness
Give me a little faith
Somethin’ to make me stronger
Someone who could light the way
暗闇から抜け出すために
小さな自信が欲しくて
僕を強くしてくれる何かを
僕の道を照らしてくれる誰かを

Then you came to me and
You give me a reason
そしたら君が現れて
生きる意味をくれたんだ

I almost can’t believe it
まるで信じられなかったよ

Everytime we touch I feel at home
That’s the way I’d never let you go
The way you put your hands in mine
I know
I’m gonna be alright
触れ合うたびに安心するんだ
君を手放したりしないよ
君の手を包み込むと
わかるんだ
僕は大丈夫だって

I don’t know what you’d do to me but I
Feel like I am way up in the sky
The way you put your hands in mine
I know
I’m gonna be alright
君が僕に何をしてくれているのかは分からないけど
まるで天にものぼるような気持ちになるんだ
君の手を包み込むと
わかるんだ
僕はもう大丈夫なんだって

Couse when we touch is when I really come alive
Cause when we touch is when I really come alive
触れ合うことが僕を生かしているんだ
触れ合うことでここにいて良いと思えるんだ

I don’t know anybody
That could compare to you
The way you’re always smilin’
The way you light up a room
僕は知らないよ
君と比べられる人を
君の笑い方も
僕の世界の照らし方も

I couldn’t live without you
Not even if I try
Cause everday I’m with you
I’m flyin’ over the clouds
君なしでは生きていけないけど
君がいると頑張らなくても生きていけるんだ
だって毎日一緒にいると
雲の上まで飛べそうだから

Oh yeah
Yeah, I’m flyin’ over the clouds
And I’m not comin’ down
雲の上まで飛べるよ
もう降りて来られないさ

Evertime we touch I feel at home
That’s the way I’d never let you go
That way you put your hands in mine
I know
I’m gonna be alright
触れ合うたびに安心するんだ
君を手放したりしないよ
君の手を包み込むと
わかるんだ
僕は大丈夫だって

I don’t know what you’d do to me but I
Feel like I am way up in the sky
The way you put your hands in mine
I know
I’m gonna be alright
君が僕に何をしてくれているのかわからないけど
まるで天にものぼるような気持ちなんだ
君の手を包み込むと
わかるんだ
僕はもう大丈夫なんだって

Cause when we touch is when I really feel come alive
When we touch is when I really come alive
触れ合うことが僕を生かしているんだ
触れ合うことで僕はここにいていいと思えるんだ

Ooo, I couldn’t be without you now
I just can’t see
How not even if I try
あぁ、今では君がいないと僕でいられないんだ
考えられないよ
努力して自分を保つことなんて

Ooo I, I couldn’t be without you now
I just can’t see how
Cause I need you by my side
あぁ、今では君がいないと僕じゃないんだ
先が見えないよ
だってそばに君が必要だから

Evertime we touch I feel at home
That’s the way I’d never let you go
The way you put your hands in mine
I know
I’m gonna be alright
触れ合うたびに安心するんだ
君を手放したりしないよ
君の手を包み込むと
わかるんだ
僕は大丈夫だって

I don’t know what you’d do to me
But I feel like I am way up in the sky
The way you put your hands in mine
I know
I’m gonna be alright
Cause when we touch is when I really come alive
君が僕に何をしてくれているのかはわからないけど
まるで天にものぼるような気持ちになるんだ
君の手を包み込むと
わかるんだ
僕はもう大丈夫だって
触れ合うとここにいて良いって思えるから

used to : かつて〜していた
stay up : 夜遅くまで起きている
find : 見つける
chase : 追いかける、追跡する
neon lights : ネオンの光
look for : 探す
trace : 跡
leave : 置いていく、置き去りにする
out of : 〜の中から外へ
darkness : 暗闇、闇
faith : 信用、信頼、信念
reason : 理由
almost : ほとんど、もう少しで
believe : 信じる
way up : 遥かかなた、上がる、のぼる
come alive : いきいきしてくる、活気づく、元気になる
compare : 比べる、比較する
light up : 明るくなる、照らす
without : 〜なしで
even : 〜でさえ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?