見出し画像

Strawberry Hill


I can hear them
Speaking in the next room
As they drink and start
Losing control and get louder
They lose control and get louder
They wonder about me
I can hear her
Twirling the ice with her finger
She's got that
Half-dead look in her eyes by now
She worries about me

He's not like the
The other boys around here
He says nothing and sits in his
Room and he's afraid to
And he's afraid to drive a car
So sad he is
And he's afraid to drive a car
So sad he is

It's our duty
As we're respected
It's our duty
As Californians
To show him new life

Ever since my staying I
I've been having bad dreams
So stop eating cabbage and stop
Talking to that girl
What are the winters like here?

Hush up and play the piano
But have I told you how I love her?
Yes, but you're aquarius
And she is capricorn
Come come now
And meet your cousins from L.A.
Shut up and leave me alone

We know who you are
I read your palm while you were sleeping
And I read through your diary
And the secrets you've been keeping
We were already aware of
And now for dinner and maybe
Tomorrow we'll have a drink
And talk this over
And in the meantime please
Think of the good things
That we've done for you

It's our duty
As we're respected
It's our duty
As Californians
To show him new life

It's our duty
As we're respected
It's our duty
As Californians
To show him new life



僕には聞こえる
彼らが隣の部屋で話しているのが
彼らはお酒を飲んで理性をなくして
だんだん声が大きくなっている
理性をなくしてどんどん声が大きくなる
彼らは僕のことを心配している
彼女の話が聞こえる
指でアイスをくるくる回しながら
彼女はきっと今頃
あの半分死んだ目をしているんだろう
彼女は僕のことを心配している

あの子は違う
ここら辺の男の子たちと違うの
あの子は何も喋らず、部屋で座って怯えているの
そう、あの子は車を運転するのに怯えているの
とても悲しんでいるの
そう、あの子は車を運転するのが怖いの
とても悲しんでいるのよ


これは私たちの義務なのよ
これが私たちが尊敬に値する理由
これが私たちの義務
カリフォルニア州に住むものとして
あの子に新しい人生を見せてあげることが


ここに来てからというもの、僕は
僕はずっと悪夢を見ている
だからキャベツを食べるのをやめて、
やめて
あの娘と話すのを
ここでの冬はどんなだろう


口をつぐんで、ピアノを弾いて
でも僕がどれほど彼女を愛しているか話した事があった?
ああ、でも君は水瓶座で
彼女は山羊座だ
さあ来て、来て
そしてLAから来た従兄弟たちに会いなさい
黙れ、そして僕をそっとしておいてくれ


私たちはあなたが何者なのか知っている
あなたの手の内を眠っている間に読んだわ
あなたの日記も全部読んだ
そしてあなたの抱えている秘密も
もう私たちには分かっている事なの
だから今はとにかくディナーを食べて、そしてもしかしたら
明日お酒を飲みながら
このことについて話しましょう
そしてそれまでの間、お願いだから
良い思い出について考えて
そう、私たちがあなたにしてあげた


これは私たちの義務なのよ
これが私たちが尊敬に値する理由
これが私たちの義務
カリフォルニア州に住むものとして
あの子に新しい人生を見せてあげることが

これは私たちの義務なのよ
これが私たちが尊敬に値する理由
これが私たちの義務
カリフォルニア州に住むものとして
あの子に新しい人生を見せてあげることが



Strawberry Hill / Red House Painters

自分について、理解したくないないわけじゃないけれど、全く理解できていない母親の言動についての歌だと思う。
そしてこれは本当にかなりパーソナルで危ういところについての歌だ。
100%マークの実体験の歌だと思う。
理解を示したいんだろうけど、こちらからするとブルドーザーで心の中をかき乱し抉られているような気持ちになる親っていっぱいいると思う。
私が母に対して思っていた部分を、かなり原液に近いくらい濃密に摘出してくる歌詞だ。


この記事が参加している募集

創作大賞感想

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?